این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۲۷-۴۵
عنوان فارسی
تاثیر بازاریابیداخلی بر نوآوری سازمانی: نقش میانجی خودکارآمدی کارکنان (مورد مطالعه: شرکت امرسان)
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر نوآوری سازمانی با متغیر میانجی خودکارآمدی کارکنان میباشد. این تحقیق از نظر ماهیت و روش، کمّی- توصیفی و از نظر هدف از نوع کاربردی است. 150 نفر از کارکنان شرکت امرسان جامعهی آماری پژوهش را شکل میدهند که اعضای نمونه به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامهی استاندارد استفاده شده و بهمنظور بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی از شاخصAVE استفاده شد. همچنین پایایی پرسشنامه بهوسیلهی روش پایاییترکیبی CR به همراه آلفای کرونباخ بررسی شد. آزمون فرضیات پژوهش از الگوی معادلات ساختاری با نرمافزار SMART-PLS انجام شد. نتایج بهدست آمده از پژوهش نشان میدهد که بازاریابیداخلی بر نوآوریسازمانی با شدت (501/0) ، بازاریابی داخلی بر خودکارآمدیکارکنان با شدت (795/0) و همچنین خودکارآمدیکارکنان بر نوآوری سازمانی با شدت (688/0) تاثیر دارد و در نهایت خودکارآمدی کارکنان بهعنوان میانجی در تاثیر بازاریابی داخلی بر نوآوری سازمانی با شدت (546/0) تاثیرگذار است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
1. The Effect of Internal Marketing on the Organizational Innovation with the Mediating Role of Staff Self-Efficacy 2. (Emersan Company as a Case Study
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to investigate the effects of domestic marketing on the organizational innovation through mediation of the staff self-efficacy. The statistical population of this study includes 150 members of Emersam Company where the sample members were selected randomly. In order to collect the research data, three questionnaires have been used. These include the questionnaire of internal marketing that was developed and standardized by Nasr Esfahani and et al. (2012), the questionnaire of efficacy that was developed and standardized by Chen (2001), and the self-administrated questionnaire of organizational innovation. In order to examine and confirm the validity of such questionnaires, a descriptive validity Method was used through AVE index. Also Composite Reliability (CR) and Cronbach's Alpha Coefficient were used for examining and confirming the reliability of the questionnaires. The Structural Equation Modeling was used to analyze the data in the SMART-PLS. The results reveal that internal marketing influences organizational innovation significantly (with path coefficient 0/501). Also the results show that the internal marketing affects the staff self-efficacy (with path coefficient 0/795). These results also reveal that staff self-efficacy influences organizational innovation significantly (with path coefficient 0/688). On the other hand, the results indicate that the staff self-efficacy can be considered as a mediating factor in the relationship between internal marketing and organizational innovation (with path factor 0/546).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی نصر اصفهانی | nasr esfahani
استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
زینب امیری |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مجتبی فرخی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_36634_f683f9f41a78d2c552ef724fa17b4cf2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات