این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۲۵-۱۴۳
عنوان فارسی
شناسایی تاثیر گرایش کارآفرینانه و عوامل سازمانی بر عملکرد کسبوکار (مورد مطالعه: شرکتهای فنی تابعهی شرکت ملی نفت ایران)
چکیده فارسی مقاله
از ابتدای دههی 80 میلادی، کارآفرینی سازمانی، بهعنوان یک عامل اثرگذار بر خروجی سازمانهای کوچک، متوسط و بزرگ در نظر گرفته میشود که میتواند رشد و نوآوری یک سازمان را بهبود بخشد. امروزه بسیاری از سازمانهای بزرگ، کارآفرینی را بهعنوان روشی برای کسب مزیت رقابتی در بلندمدت، استفاده میکنند. با توجه به اهمیت این موضوع، شناسایی تاثیر گرایش کارآفرینانه و عوامل سازمانی بر عملکرد مالی و غیرمالی در قالب یک پژوهش توصیفی- همبستگی در شرکتهای فنی نفتی دولتی مورد توجه قرار گرفت و چارچوب مفهومی با سه بُعد گرایش کارآفرینانه، عوامل سازمانی و عملکرد سازمان طراحی شده بود. پرسشنامهی پژوهش بهصورت تصادفی بین 280 نفر از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان در شرکتهای فنی تابعهی شرکت ملی نفت ایران توزیع و در نهایت 214 پرسشنامه جمعآوری شد. بهمنظور تحلیل دادهها از میانگین، همبستگی و تحلیل مسیر و آنتروپی شانون استفاده شد. نتایج بهدست آمده از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که فرضیات پژوهش پذیرفته شدهاند. در پایان پیشنهادهایی نیز بهمنظور بهبود کارآفرینی سازمانی و پژوهشهای آینده ارایه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying the Effect of the Entrepreneurial Orientation and the Organizational Factors on the Performance (Case study: Technical Subsidiary Firms of the National Iranian Oil Company (NIOC))
چکیده انگلیسی مقاله
In the beginning of the 1980s, the organizational entrepreneurship was considered a factor which could affect the output of the small, medium and big organizations and improve the growth and innovation of an organization. Nowadays, large numbers of organizations exploit the entrepreneurship as a procedure to achieve long-term competitive advantages. Thus, it is of great importance to identify the effect of the entrepreneurial orientation and the organizational factors on the performance in a correlational research method in the Technical Subsidiary Firms of the National Iranian Oil Company and design a conceptual model with the three elements of entrepreneurial orientation, organizational factor and organization performance. The research questionnaire was randomly distributed among 280 middle and senior managers and the experts in the technical subsidiary firms of the National Iranian Oil Company of which 214 questionnaires were collected. The correlation average, path analysis and Shannon entropy method were used for data analysis. The results proved the acceptability of the research hypotheses. In conclusion, some suggestions for improving the organizational entrepreneurship and more extensive research have been presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی داوری |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سعید شهباز مرادی | shahbaz moradi
دکتری مدیریت منابع انسانی
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_36649_8394d1b35f3e1a63a1ff38f55b58bd8b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات