این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۶۳-۱۸۲

عنوان فارسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه (مورد مطالعه: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران)
چکیده فارسی مقاله یکی از مهم­ترین شاخص‌های دانشگاه‌های نسل سوم یا دانشگاه‌های کارآفرین وجود فرهنگ سازمانی کارآفرینانه است. لذا، این تحقیق با هدف بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی محسوب می­شود. جامعه‌ی آماری پژوهش را 264 نفر از اعضای هیات علمی رشته‌های کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران تشکیل می­­دهند که با کمک جدول کرجسی و مورگان، تعداد 155 نفر از آنان با روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه­های استاندارد استفاده شد. روایی صوری پرسش‌نامه توسط خبرگان تأیید شد. یافته­های تحقیق نشان داد که انطباق­پذیری، مشارکت، سازگاری و ماموریت، شاخص‌های اصلی فرهنگ سازمانی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران هستند و در بین شاخص‌های سه‌گانه‌ی گرایش کارآفرینانه، نوآوری قوی­ترین شاخص است. هم‌چنین، نتایج تحقیق نشان می‌دهد که فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران تاثیر مثبت و معنی­داری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of Corporate Culture on Entrepreneurial Trends (Case Study: Agricultural and Natural Resources Campus of Tehran University)
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this study is to investigate the influence of corporate culture on organizational entrepreneurship in the Agricultural and Natural Resources Campus (ANRC) of Tehran University. The statistical population of this research included 264 faculty members of agricultural majors of the campus. According to Krejcie and Morgan table, a sample size of 155 was selected by using a simple random sampling technique. A questionnaire was used to collect data. The content validity of the questionnaire was confirmed by a panel of experts. A pilot study was conducted to establish the reliability of the instruments applied. Cronbach's alpha coefficient for the main scales of the questionnaire was higher than 0.75. The collected data were analyzed by using SPSS and LISREL software. The findings revealed that adaptability, participation, compatibility and mission are the most important components of corporate culture in the ANRC. The results showed that the corporate culture has a positive and significant impact on the organizational entrepreneurship in the ANRC of Tehran University
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آصف کریمی |
استادیار پردیس فارابی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

روح الله رضایی |
استادیار دانشکده کشاورزی، دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)

محمود احمدپور داریانی | ahmadpour daryani
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محسن انصاری |
کارشناسی ارشد کارآفرینی و کارشناس مسئول پژهوشی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_36651_7d8067e700575426bec6807ebc975ab7.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات