این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۵۵-۷۴
عنوان فارسی
عوامل کلیدی اثرگذار بر موفقیت کسبوکارهای خانوادگی اولویتبندی با روش تحلیل شبکهای
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله بررسی عوامل کلیدی اثرگذار بر موفقیت کسب وکارهای خانوادگی، ارایهی مجموعهای نظاممند از عوامل و فعالیتهای برتر در مدیریت کسبوکارهای خانوادگی در ایران، و همچنین اولویتبندی این عوامل از دیدگاه کارشناسان و مدیران/مالکان کسبوکارهای خانوادگی است. این تحقیق از نوع تحقیقات کیفی و از نظر هدف تحقیق جزو پژوهشهای کاربردی بوده و از نظر گردآوری دادهها، تحقیق داخلی (مصاحبه با خبرگان) میباشد. که در دو مرحله، در مرحلهی اول برای شناسایی و طبقهبندی عوامل موفقیت از روش دلفی و در مرحلهی دوم برای اولویتبندی آنها از روش تحلیل شبکهای (ANP)، از نظرات کارشناسان و افراد خبره بهره گرفته شد. جامعهی مورد نظر، مدیران و کارشناسان کسبوکارهای خانوادگی در محدودهی جغرافیایی شهر تهران است که در مجموع دو مرحلهی تحقیق، 23 کارشناس و مدیر بهعنوان خبره بهصورت هدفمند و بر اساس دسترسی انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان میدهد که عواملی از قبیل ارتباطات اثرگذار، داشتن چشمانداز و برنامهی راهبردی درازمدت و حرفهایگرایی در مدیریت کسبوکار میتوانند اثر کلیدی بر روی عملکرد کسبوکارهای خانوادگی داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کسبوکارهای خانوادگی، روش تحلیل شبکهای، عوامل کلیدی موفقیت،
عنوان انگلیسی
Key Factors Affecting the Success of Family Businesses in Iran and Prioritization
چکیده انگلیسی مقاله
This paper reviews the key factors influencing the success of family business to provide a systematic model of the influential factors in the Iranian family business management. In addition, these factors are prioritized from the perspective of specialists and managers/owners. Therefore,the Delphi Method is used to identify and classify these factors and, Analytical Network Process (ANP) is used for prioritization. The family business management and specialists in this field are from Tehran and the research is conducted at two levels with 23 experts selected purposefully based on availability. The results indicate that communication, a long term vision, strategic planning and professional management are the major factors influencing the performance of family businesses in Iran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالله ایراندوست |
کارشناس ارشد کارآفرینی
محسن قوامی پور | ghavami pour
کارشناس ارشد کارآفرینی
روحاله ابراهیم نژاد | روحاله
دکترای مدیریت استراتژیک دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
داوود حسین پور |
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_36259_8f707c6bf2cd5a7810501759f1334067.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات