این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۱۳۵-۱۵۴

عنوان فارسی توسعه‌ی فرهنگ کارآفرینی در مطبوعات ایران
چکیده فارسی مقاله امروزه کارآفرینی یکی از موضوعات مهم کشورهای در حال توسعه و به‌ویژه ایران می‌باشد. در نهادینه­سازی فرهنگ کارآفرینی، خانواده، نهادهای آموزشی و دولت نقش مهمی دارند اما اهمیت رسانه‌ها به‌ویژه مطبوعات با توجه به نفوذ  بر ارزش‌ها، رفتار و افکار افراد دوچندان است. از این‌رو هدف این تحقیق بررسی توسعه‌ی فرهنگ کارآفرینی در مطبوعات می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات، پژوهشی آمیخته است. در این تحقیق با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند 220 شماره از نشریات بررسی شد. در بخش نظری و عملی تحقیق به ترتیب از روش مطالعه‌ی اسنادی و تحلیل محتوای عمقی و برای تحلیل داده‌ها از دو روش آمار توصیفی واستنباطی و نرم‌افزار ام.آر.پی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد: مطبوعات توجه کافی به کارآفرینی ندارند؛ بیش‌ترین مطالب مربوط به خدمات کارآفرینی و اشتغال بوده و مباحث مهمی نظیر فرصت‌های کارآفرینی و نگرش کارآفرینانه جایگاهی در مطبوعات نداشته و فعالیت‌های انجام شده پراکنده می‌باشد و سازمان‌های فرهنگی هیچ نقشی در این زمینه ندارند و انعکاس فعالیت‌های کارآفرینی بیش‌تر در نشریات اقتصادی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فرهنگ کارآفرینی، توسعه‌ی کارآفرینی، مطبوعات،

عنوان انگلیسی Development of Entrepreneurial Culture in Iran's Press
چکیده انگلیسی مقاله Nowdays, a country is in dire need of entrepreneurial knowledge and skills more than ever. Families, educational systems and governments play a pivotal role in institutionalization of entrepreneurial culture. But the significance of the media, specifically the press, which greatly influence people's thoughts, attitudes and values, is undeniable. So the main objective of this research is to survey "the development of entrepreneurial culture in the press". In this study, 220 issues of the press with high circulation with a purposive sampling have been surveyed for the period of four years For the theoretical and practical parts of the study, documentary-based and in-depth content analysis methods have been used respectively. In data analysis, we have taken advantage of both descriptive and deductive statistical methods as well as MRP software. The findings show that the press do not pay any considerable attention to entrepreneurship. Most of the published issues are related to employment and entrepreneurial services while the components of a knowledge-based entrepreneurship and entrepreneurial opportunities and entrepreneurial attitudes have not yet found their statistical position in the press The activities made in this regard are sporadic and on an ad hoc basis and cultural organizations have not any role  in reflecting entrepreneurial activities in economic journals and periodicals
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حبیب بابایی |
کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی

هاشم آقازاده |
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مهدی محسنیان راد | mohsenian rad
دانشیار دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق ع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه امام صادق (Imam sadigh university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_36262_8d85492a5299c80348ca686221d4c080.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات