این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۸۵-۲۰۲
عنوان فارسی
شناسایی عوامل علّی اثرگذار بر شکلگیری رفتار کارآفرینان اجتماعی در ایران
چکیده فارسی مقاله
کارآفرینان اجتماعی افرادی هستند که رهبری، خلاقیت و روحیهی کارآفرینانه را برای حل مشکلات اجتماعی که مرتبط با رفاه انسانی در سطح کلان است، ترکیب میکنند. آنها بهدنبال توسعهی برنامههای نوآورانهای برای کمک به بهبود معیشت کسانی هستند که کسبوکار و قدرت مالی ندارند و یا در استفاده از فرصتهای خدمات اجتماعی با محدودیت مواجهاند. هدف این پژوهش که با رویکرد کیفی انجام شده است، شناسایی عوامل علّی اثرگذار بر شکلگیری رفتار کارآفرینان اجتماعی در ایران میباشد. جامعهی آماری پژوهش، بنیانگذاران موسسات و انجمنهای خیریه در استان تهران بودند که اهداف موسسهی آنها اجتماعی بوده و در ارائهی خدمتشان به ذینفعان نوآوری داشتهاند. پس از مصاحبهی عمیق با 13 کارآفرین اجتماعی که به روش گلولهی برفی انتخاب شدند، اشباع نظری بهدست آمد و از نظریهی برخاسته از دادهها برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که پیشینهی خانوادگی، پیشینهی تحصیلات، پیشینهی شغلی و حرفهای، ابعاد شخصیتی، تجربه و رویدادهای کلیدی زندگی، فعالیتها و علایق عمومی، دینباوری و ارزشمداری و مهارتها از عوامل علّی اثرگذار بر شکلگیری رفتار کارآفرینان اجتماعی در ایران میباشند
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارآفرین اجتماعی، موسسات خیریه، رویکرد کیفی،
عنوان انگلیسی
Identifying Causal Factors of Forming Social Entrepreneurship Behavior in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Social entrepreneurs are impassioned individuals who combine leadership, creativity, and an entrepreneurial spirit to solve social problems related to matters affecting human welfare at systemic levels. The purpose of this study which is based on qualitative approach is to form a developing social entrepreneurship model in Iran. Accordingly, social entrepreneurs want to develop innovative programs to help people who do not have venture capital or financial power or cannot exploit the social opportunity. To this end, thirteen in-depth interviews were conducted on social entrepreneurs who founded the charity organizations where interviews were based on theatrical saturation and snowball sampling. They have organizations with social goals and innovation in delivering services to stakeholders. The findings supported by the grounded theory demonstrated that family background, academic and job backgrounds, personality dimensions, experiences and general interests, religious beliefs and value oriention, and skills are causal factors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید رحیمیان |
استادیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمود احمدپور داریانی | ahmadpour daryani
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
عباس عباس پور |
استادیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
فرنوش اعلامی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_36256_966177eaf0ca0d6e84928d05f2917ed8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات