این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۴۷-۶۶

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Study of the Relationship between Entrepreneurial Personality Characteristics and Islamic Moral Components
چکیده انگلیسی مقاله An important and fundamental issue in Islamic discussions is ethics as one of the most challenging topics in management. More importantly, some recent researches in the field of entrepreneurship have explored the area of ethics in entrepreneurship. These studies are generally divided into three categories of "ethical entrepreneurship", "entrepreneurial ethics", and "influence of ethics on entrepreneurship". The third category that has received less attention is the effect of moral values on entrepreneurs' abilities. As since the research done so far in this field is scarce and there is little evidence for the Islamic moral components, attempt is made to identify the most important moral components that Islam has emphasized in entrepreneurship and then measure their correlation with entrepreneurial personality characteristics. Thus two questionnaires containing 23 questions for measuring entrepreneurial characteristics and 30 questions for measuring moral components were used. The statistical community of this study was the students of the higher education centers in the Province of Qom with over forty thousand people and a sample of 137 persons was selected. The results of data analysis showed that some entrepreneurial characteristics such as internal controls, need to succeed, and tolerance of failure have a meaningful relationship with many of the moral components such as efforts, opportunities, and responsibility. Finally, an adaptive conceptual model covering the entrepreneurial personality characteristics and Islamic moral components was obtained.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین خنیفر |
دانشیار پردیس قم دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سیدمجتبی حسینی فرد | seyed mojtaba
کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

محمدجواد دهقان اشکذری | mohammad javad
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی پردیس قم دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

اسماعیل چزانی شراهی | chezani sharahi
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه امام صادق علیه السلام
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه امام صادق (Imam sadigh university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_36243_ff0724117f349056137390eff88f0a8d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات