این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۲۵-۱۴۴

عنوان فارسی بررسی اثر کارآفرینی بر رشد اقتصادی ایران با استفاده از رویکرد میانگین‌گیری بیزی
چکیده فارسی مقاله عدم اطلاع از متغیرهایی که توضیح‌دهنده‌ی رشد اقتصادی هستند و در نتیجه عدم اطلاع از مدلی که به‌درستی رشد اقتصادی را توضیح دهد، شرایط عدم اطمینان مدل را باعث می‌شوند. در این تحقیق، به بررسی عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی ایران با تاکید بر میزان اثر گذاری کارآفرینی در شرایط عدم اطمینان مدل پرداخته شده است و روش میانگین‌‌گیری بیزی مدل به‌دلیل ویژگی‌های مناسب برای فرض عدم‌ اطمینان مدل استفاده شد و با برآورد 43 میلیون رگرسیون و میانگین‌‌گیری بیزی از ضرایب، متغیرهای اثرگذار مشخص شدند. نتایج به‌دست‌ آمده نشان می‌دهد که عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی عبارتند از: تورم، نیروی کار، سرمایه‌گذاری دولت، کارآفرینی، صادرات، مخارج بهداشتی دولت، سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی. نتایج به‌دست‌ آمده نشان می‌دهد که کارآفرینی در کنار وجود 27 متغیر دیگر اثر معنی‌داری بر رشد اقتصادی داشته است. این نتیجه نشان می‌دهد که می‌بایست به ایجاد زمینه‌ی کارآفرینی در کشور در کنار سایر عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی توجه ویژه‌ای شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی اثر کارآفرینی بر رشد اقتصادی ایران با استفاده از رویکرد میانگین‌گیری بیزی
چکیده انگلیسی مقاله لاع از متغیرهایی که توضیح‌دهنده‌ی رشد اقتصادی هستند و در نتیجه عدم اطلاع از مدلی که به‌درستی رشد اقتصادی را توضیح دهد، شرایط عدم اطمینان مدل را باعث می‌شوند. در این تحقیق، به بررسی عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی ایران با تاکید بر میزان اثر گذاری کارآفرینی در شرایط عدم اطمینان مدل پرداخته شده است و روش میانگین‌‌گیری بیزی مدل به‌دلیل ویژگی‌های مناسب برای فرض عدم‌ اطمینان مدل استفاده شد و با برآورد 43 میلیون رگرسیون و میانگین‌‌گیری بیزی از ضرایب، متغیرهای اثرگذار مشخص شدند. نتایج به‌دست‌ آمده نشان می‌دهد که عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی عبارتند از: تورم، نیروی کار، سرمایه‌گذاری دولت، کارآفرینی، صادرات، مخارج بهداشتی دولت، سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی. نتایج به‌دست‌ آمده نشان می‌دهد که کارآفرینی در کنار وجود 27 متغیر دیگر اثر معنی‌داری بر رشد اقتصادی داشته است. این نتیجه نشان می‌دهد که می‌بایست به ایجاد زمینه‌ی کارآفرینی در کشور در کنار سایر عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی توجه ویژه‌ای شود.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم کاظمی ترقبان | kazemi ترقبان
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، گرایش کسب وکار جدید، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمدحسن مبارکی | mohammad hassan
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_29474_45da1b020e096fc760be98232b562fbf.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات