این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۲۵-۴۳
عنوان فارسی
تبیین نقش رابطه ی رفتار شبکه سازی در رفتار کارآفرینانه( مطالعه موردی:شرکت های مستقر در پارک های علم وفناوری)
چکیده فارسی مقاله
رفتار شبکهسازی، یکی از رویکردهای نوین مرتبط با رفتار کارآفرینانه بهشمار میآید اما تاکنون تلاشهای اندکی برای بررسی رابطهی آنها انجام شده است. از این منظر، هدف اصلی این مقاله بررسی رابطهی بین رفتار شبکهسازی و رفتار کارآفرینانه میباشد. این پژوهش کاربردی بوده و روش تحقیق آن از نوع همبستگی است. نقش متغیرهای بررسی شده، در بین 137 نفر از مالکان شرکتهای مستقر در سه پارک علم و فناوری دانشگاههای تهران، امیرکبیر و تربیت مدرس، با روش پیمایشی آزمون شدهاند. برای گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری، از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبهگام استفاده شده است. نتایج نشان میدهد بین رفتار شبکهسازی و رفتار کارآفرینانه، رابطهی معناداری وجود دارد و از بین ابعاد رفتار شبکهسازی، به ترتیب ابعاد ایجاد، استفاده و حفظ ارتباطات، بیشترین اثرگذاری را در رفتار کارآفرینانه دارند. "همچنین پیشنهادهایی برای کارآفرینان و مالکان کسبوکارها بهمنظور بهبود رفتار کارآفرینانه رفتار شبکهسازی ارائه شده است."
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
بطه ی رفتار شبکه سازی در رفتار کارآفرینانه( مطالعه موردی:شرکت های مستقر در پارک های علم وفناوری)
چکیده انگلیسی مقاله
ازی، یکی از رویکردهای نوین مرتبط با رفتار کارآفرینانه بهشمار میآید اما تاکنون تلاشهای اندکی برای بررسی رابطهی آنها انجام شده است. از این منظر، هدف اصلی این مقاله بررسی رابطهی بین رفتار شبکهسازی و رفتار کارآفرینانه میباشد. این پژوهش کاربردی بوده و روش تحقیق آن از نوع همبستگی است. نقش متغیرهای بررسی شده، در بین 137 نفر از مالکان شرکتهای مستقر در سه پارک علم و فناوری دانشگاههای تهران، امیرکبیر و تربیت مدرس، با روش پیمایشی آزمون شدهاند. برای گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری، از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبهگام استفاده شده است. نتایج نشان میدهد بین رفتار شبکهسازی و رفتار کارآفرینانه، رابطهی معناداری وجود دارد و از بین ابعاد رفتار شبکهسازی، به ترتیب ابعاد ایجاد، استفاده و حفظ ارتباطات، بیشترین اثرگذاری را در رفتار کارآفرینانه دارند. "همچنین پیشنهادهایی برای کارآفرینان و مالکان کسبوکارها بهمنظور بهبود رفتار کارآفرینانه رفتار شبکهسازی ارائه شده است."
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید نقابی |
کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
رضا زعفریان |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محسن یوسفی |
کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهران رضوانی |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_24653_1279bff8d4b2c05cb963cf07b7f0b728.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات