این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۴۵-۶۴
عنوان فارسی
تأثیر اقدامات مدیریت راهبردی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت سرمایهگذاری مهدتابان)
چکیده فارسی مقاله
کارآفرینی سازمانی و مدیریت راهبردی مفاهیمی هستند که در مبانی نظری و در عرصهی عمل مدیریت، توجه محققان و مدیران زیادی را به خود جلب کرده است. از اینرو، در تحقیق حاضر به بررسی تأثیر اقدامات خاص مدیریت راهبردی- شامل میزان کاوش محیطی، انعطافپذیری در برنامهریزی، افق زمانی برنامهریزی، مشارکت در برنامهریزی، کنترلهای راهبردی و کنترلهای مالی- بر کارآفرینی سازمانی در شرکت سرمایهگذاری مهدتابان میپردازیم. جامعهی آماری این تحقیق 153 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت سرمایهگذاری مهدتابان میباشد که با نمونهگیری کوکران تعداد 126 نفر از بین دو گروه مدیران و کارشناسان بهعنوان نمونهی تحقیق انتخاب شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و با استفاده از روش همبستگی انجام شده است. همچنین از پرسشنامه برای گردآوری دادهها کمک گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از آزمونهای آماری ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه بهره گرفتیم. نتایج بررسی نشان میدهد که به جز کنترلهای مالی، سایر اقدامات مدیریت راهبردی بر کارآفرینی سازمانی تأثیر مثبت و معنیداری می-گذارد. درنهایت براساس نتایج بهدست آمده پیشنهادهایی برای مدیران و کارشناسان شرکت ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
ت مدیریت راهبردی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت سرمایهگذاری مهدتابان)
چکیده انگلیسی مقاله
زمانی و مدیریت راهبردی مفاهیمی هستند که در مبانی نظری و در عرصهی عمل مدیریت، توجه محققان و مدیران زیادی را به خود جلب کرده است. از اینرو، در تحقیق حاضر به بررسی تأثیر اقدامات خاص مدیریت راهبردی- شامل میزان کاوش محیطی، انعطافپذیری در برنامهریزی، افق زمانی برنامهریزی، مشارکت در برنامهریزی، کنترلهای راهبردی و کنترلهای مالی- بر کارآفرینی سازمانی در شرکت سرمایهگذاری مهدتابان میپردازیم. جامعهی آماری این تحقیق 153 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت سرمایهگذاری مهدتابان میباشد که با نمونهگیری کوکران تعداد 126 نفر از بین دو گروه مدیران و کارشناسان بهعنوان نمونهی تحقیق انتخاب شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و با استفاده از روش همبستگی انجام شده است. همچنین از پرسشنامه برای گردآوری دادهها کمک گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از آزمونهای آماری ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه بهره گرفتیم. نتایج بررسی نشان میدهد که به جز کنترلهای مالی، سایر اقدامات مدیریت راهبردی بر کارآفرینی سازمانی تأثیر مثبت و معنیداری می-گذارد. درنهایت براساس نتایج بهدست آمده پیشنهادهایی برای مدیران و کارشناسان شرکت ارائه شده است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدوزین کریمیان | m v
استادیارگروه مدیریت دولتی و بازرگانی دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
حسن خلیلی |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی
سعید صفری |
استادیار گروه مدیریت صنعتی
داوود عابد آملی | abed amoli
کارشناس ارشد پتروشیمی
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_24654_03131eb2a87246aae14135ff1c6f7721.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات