این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۱۴۵-۱۶۳
عنوان فارسی
بررسی تاثیر عوامل فردی و محیطی بر رفتار کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه کردستان
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق بررسی چگونگی تاثیر عوامل فردی و محیطی بر رفتار کارآفرینانهی دانشجویان دانشگاه کردستان است. این تحقیق برحسب هدف کاربردی و براساس شیوهی گردآوری دادهها توصیفی بوده و از نوع پیمایشی میباشد. جامعهی آماری کلیهی دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه کردستان در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-89 را شامل میشود که براساس فرمول کوکران 260 نفر به شیوهی طبقهای تصادفی ساده بهعنوان نمونهی آماری انتخاب شده است. برای جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه، جهت تعیین اعتبار الگو از نرمافزار Amos و برای تعیین میزان تاثیر عوامل فردی و محیطی بر رفتار کارآفرینانه از آزمون کایدو بهره گرفته شده است. نتایج نشان میدهد که عوامل فردی رابطهی معنیداری با ویژگیهای کارآفرینانه دارد، بهطوریکه دانشجویان پسر و آنهایی که وضعیت تحصیلی مناسبی دارند، حس توفیقطلبی، استقلالطلبی و خلاقیت در آنها بیشتر میباشد. از دیگر یافتههای این پژوهش تاثیر مورد انتظار و ادراکات دانشجویان از محیط کارآفرینانهی دانشگاه بر تقویت رفتارهای کارآفرینانهی آنها است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
یر عوامل فردی و محیطی بر رفتار کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه کردستان
چکیده انگلیسی مقاله
حقیق بررسی چگونگی تاثیر عوامل فردی و محیطی بر رفتار کارآفرینانهی دانشجویان دانشگاه کردستان است. این تحقیق برحسب هدف کاربردی و براساس شیوهی گردآوری دادهها توصیفی بوده و از نوع پیمایشی میباشد. جامعهی آماری کلیهی دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه کردستان در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-89 را شامل میشود که براساس فرمول کوکران 260 نفر به شیوهی طبقهای تصادفی ساده بهعنوان نمونهی آماری انتخاب شده است. برای جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه، جهت تعیین اعتبار الگو از نرمافزار Amos و برای تعیین میزان تاثیر عوامل فردی و محیطی بر رفتار کارآفرینانه از آزمون کایدو بهره گرفته شده است. نتایج نشان میدهد که عوامل فردی رابطهی معنیداری با ویژگیهای کارآفرینانه دارد، بهطوریکه دانشجویان پسر و آنهایی که وضعیت تحصیلی مناسبی دارند، حس توفیقطلبی، استقلالطلبی و خلاقیت در آنها بیشتر میباشد. از دیگر یافتههای این پژوهش تاثیر مورد انتظار و ادراکات دانشجویان از محیط کارآفرینانهی دانشگاه بر تقویت رفتارهای کارآفرینانهی آنها است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فریدون احمدی |
استادیار، مدیریت سیاستگذاری، دانشگاه پیام نور،تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
رضا شافعی |
استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
فرانک مفاخری نیا | mafakhre nea
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_24659_409d9e235590ae504daf32442f359fde.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات