این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۳، شماره ۹، صفحات ۱۸۱-۲۰۳
عنوان فارسی
کارآفرینی خانگی: انگیزهها و نقش عوامل جمعیتشناختی بر آن
چکیده فارسی مقاله
کسبوکارهای خانگی یکی از مهمترین بخشهای کسبوکار هستند که در سالهای اخیر مراجع سیاستگذاری در کشورهای مختلف به آن توجه کرده و حمایت میکنند. محاسنی که بر کسبوکارهای خرد مترتب است (همچون چابکی و انعطافپذیری) در کنار مزایایی که خانه بهعنوان محل کسبوکار در اختیار افراد قرار میدهد (همچون حذف هزینههای محل فعالیت) انگیزههای مضاعفی را در افراد برای گرایش بهسمت چنین کسبوکارهایی را ایجاد کرده است. این تحقیق بهدنبال شناسایی عوامل (انگیزههای) اثرگذار بر تصمیم افراد در کارآفرینی خانگی بوده و جامعهی آماری شامل کلیهی کارآموزان مرکز فنی و حرفهای یزد به تعداد 254 نفر میشود. نتایج آزمون تحلیل عاملی اکتشافی نشان میدهد که پنج عامل (به ترتیب اهمیت: انگیزههای کارآفرینانه، خانوادگی، کارجویانه، مالی و اعتقادی) در مجموع بیش از 60 درصد این انگیزهها را تبیین میکند. همچنین نتایح آزمون مقایسهی میانگینها در میان دو جامعهی مستقل نشان میدهد که بین متغیرهای جنسیت و تاهل با این انگیزهها رابطه وجود دارد. درحالیکه در مورد انگیزههای کارآفرینانه،کارجویانه و اعتقادی هیچ تفاوتی میان زنان و مردان و همچنین متاهلان و مجردها به دست نیامد. انگیزههای خانوادگی در زنان و متاهلان درمقایسه با مردان و مجردها قویتر بوده و برعکس انگیزههای مالی درمردان قویتر از زنان است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
خانگی: انگیزهها و نقش عوامل جمعیتشناختی بر آن
چکیده انگلیسی مقاله
ای خانگی یکی از مهمترین بخشهای کسبوکار هستند که در سالهای اخیر مراجع سیاستگذاری در کشورهای مختلف به آن توجه کرده و حمایت میکنند. محاسنی که بر کسبوکارهای خرد مترتب است (همچون چابکی و انعطافپذیری) در کنار مزایایی که خانه بهعنوان محل کسبوکار در اختیار افراد قرار میدهد (همچون حذف هزینههای محل فعالیت) انگیزههای مضاعفی را در افراد برای گرایش بهسمت چنین کسبوکارهایی را ایجاد کرده است. این تحقیق بهدنبال شناسایی عوامل (انگیزههای) اثرگذار بر تصمیم افراد در کارآفرینی خانگی بوده و جامعهی آماری شامل کلیهی کارآموزان مرکز فنی و حرفهای یزد به تعداد 254 نفر میشود. نتایج آزمون تحلیل عاملی اکتشافی نشان میدهد که پنج عامل (به ترتیب اهمیت: انگیزههای کارآفرینانه، خانوادگی، کارجویانه، مالی و اعتقادی) در مجموع بیش از 60 درصد این انگیزهها را تبیین میکند. همچنین نتایح آزمون مقایسهی میانگینها در میان دو جامعهی مستقل نشان میدهد که بین متغیرهای جنسیت و تاهل با این انگیزهها رابطه وجود دارد. درحالیکه در مورد انگیزههای کارآفرینانه،کارجویانه و اعتقادی هیچ تفاوتی میان زنان و مردان و همچنین متاهلان و مجردها به دست نیامد. انگیزههای خانوادگی در زنان و متاهلان درمقایسه با مردان و مجردها قویتر بوده و برعکس انگیزههای مالی درمردان قویتر از زنان است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین خنیفر |
دانشیار گروه مدیریت پردیس قم دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
هادی احمدی آرزم | ahmadi arazm
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، پردیس قم دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محسن زمانی فر |
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، پردیس قم دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_22820_4c46231b85998edf33951ed0e594e359.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات