این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۳۱-۵۳

عنوان فارسی مفهوم‌پردازی "بازاریابی کارآفرینانه بین‌المللی" در بنگاه‌های کارآفرین ایرانی؛ بخش صنایع غذایی
چکیده فارسی مقاله هدف مقاله‌ی حاضر آن است تا با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد هم‌گرایی مؤثر بین دوحوزه‌ی بازاریابی و کارآفرینی به تبیین چگونگی و چیستی مفهوم نوظهور "بازاریابی کارآفرینانه" پرداخته و با پیشنهاد چارچوبی منطقی و فرایندگرا، شیوه‌ی سامان‌دهی فعالیت‌های بازاریابی را در بنگاه‌های کارآفرین تشریح کند. در این بررسی دو گونه نوآوری انجام شده است؛ یکی مشارکت نظری و توسعه‌ی مرزهای دانش بازاریابی و کارآفرینی و دیگری مشارکت عملی و الگوشناسی فعالیت‌های بازاریابی کارآفرینان با بهره‌گیری از راهبرد پژوهش موردی اکتشافی مرکب. نتایج بررسی نشان داد که عناصر تشکیل‌دهنده‌ی بازاریابی کارآفرینانه بین‌المللی شامل 6 موضوع، 24 بعد و 191 جز هستند که در دوره‌های زمانی مختلف ویژگی‌های متفاوتی به خود می‌گیرند. در ضمن این فرضیه تقویت شد که فرایند بازاریابی کارآفرینانه بین‌المللی به‌صورت تکاملی و شامل پنج مرحله‌ی فروش محدود و فعالیت‌های اولیه بازاریابی، فروش مناسب و فرصت‌طلبانه، بازاریابی متنوع، بازاریابی سودآور و منسجم، بازاریابی بیش‌فعالانه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهران رضوانی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

سیدحمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

عادل آذر |
استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

پرویز احمدی |
استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_22875_a14408a272f2a764e27ac0cd369f6050.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات