این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تولید محصولات زراعی و باغی، جلد ۱۲، شماره ۴۶، صفحات ۲۷۳-۲۸۸

عنوان فارسی موفقیت شرکت‌های تعاون روستایی استان اصفهان و ارزیابی سازه‌های مؤثر بر آن
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این پژوهش، ارزیابی موفقیت شرکت‌های تعاونی روستایی استان اصفهان، و سنجش عوامل مؤثر بر آن است. به این منظور نمونه‌گیری شرکت‌ها در سطح استان، به روش چند مرحله‌ای به صورت طبقه ای متناسب با اندازه انجام شد و در نهایت 18 شرکت تعاونی روستایی مورد بررسی قرار گرفته، پرسش‌نامه‌های محقق ساخته، توسط 328 نفر از اعضا و93 نفر از ارکان و مدیران شرکت‌های تعاونی روستایی تکمیل شد. در این مطالعه، عوامل مؤثر بر موفقیت تعاونی‌ها، درسه بعد درون سازمانی، برون سازمانی و ساختاری، مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های پژوهش در مجموع، بیانگر عملکرد ضعیف شرکت‌های تعاونی روستایی بوده، نشان‌دهنده این است که متغیر‌های سابقه عضویت در تعاونی، ساختار تعاونی، سرمایه تعاونی، رشد سهام هر عضو، سواد، مشارکت و سطح برخورداری از آموزش و سطح آگاهی اعضا، بر موفقیت این شرکت‌ها تأثیر مثبت و مستقیم داشته، عملکرد سازمان تعاون روستایی ومنفعت طلبی مدیران بانفوذ در تعاونی‌ها نیز بر موفقیت آنها تأثیری مستقیم اما منفی دارد. متغیر‌های میانگین سهام هر عضو، سابقه مدیریت، شناخت و سن افراد بر متغیر موفقیت به‌صورت مثبت اما غیر مستقیم و متغیر اندازه تعاونی به شکل غیر مستقیم و منفی بر موفقیت تعاونی تأثیرگذار می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Study of Isfahan Rural Cooperative Companies and Their Success
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this research is to study the success of rural cooperative companies and evaluate different factors which may influence such a success. For this purpose, sample companies were randomly selected based on multistage and stratification sampling with proportional allocation method,. Finally, 18 rural co-operative companies were studied using questionnaires filled out by 328 ordinary members and 93 members of board of directors and managers of these rural co-operative companies. Inter-organization and intra-organization and structure variables which affected the companies performance and achievement were studied. The findings showed poor performance of these companies. According to the current research, some variables such as membership experience, co-operative structure, co-operative investment, enhancement of member share, education, participation and level of training, awareness (ability) of members have a direct influence on companies' success. The other factors involving function of rural co-operative organization, use of managers’ misuses and abuses in co-operatives have a direct, but negative influence. Share mean value of each member, management experience knowledge and age of people have also indirect positive effect on success and the size has indirect negative influence on co-operative companies .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیر مظفر امینی | a m amini


مریم اسماعیلی فلاح | esmaeili fallah



نشانی اینترنتی http://jcpp.iut.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-542-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات