این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
طب و تزکیه، جلد ۲۸، شماره ۱، صفحات ۷۹-۱۰۲

عنوان فارسی شناسایی و ارزیابی عوامل درونی مرتبط با نظام مدیریت آموزش در جمعیت هلال احمر ج.ا.ا
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف شناسایی و ارزیابی وضعیت موجود عوامل درونی مرتبط با نظام مدیریت آموزش در جمعیت هلال احمر ج.ا.ا انجام شده است. روش تحقیق بر اساس هدف کاربردی و از حیث گردآوری داده‌ها آمیخته-اکتشافی است. در این راستا در بخش کیفی از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با 14 نفر از مطلعان کلیدی سازمان، مهمترین عوامل درونی مرتبط با نظام مدیریت آموزش شناسایی شد که عبارتند از؛ «اهداف و برنامه‌های آموزشی، نیروی انسانی آموزشی، منابع مالی آموزشی، محتوای آموزشی، فرآیندهای آموزشی، روش تدریس، زیرساخت آموزشی» . در مرحله بعد در قالب روش توصیفی- تحلیلی براساس عوامل شناسایی شده پرسشنامه محقق ساخته تهیه و از این طریق نظرات و دیدگاه‌های کارکنان درخصوص وضعیت موجود عوامل، گردآوری گردید. نتایج تحلیل کمی نشان می‌دهد که از بین عوامل هفتگانه، «اهداف و برنامه‌های آموزشی، محتوای آموزشی، فرآیندهای آموزشی، روش تدریس، زیرساخت آموزشی در وضعیت نسبتا مطلوب و عوامل نیروی انسانی و منابع مالی آموزش در وضعیت نامطلوب قرار گرفته اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identification and evaluation of internal factors related to the education management system in the Red Crescent Society of the Islamic Republic of Iran
چکیده انگلیسی مقاله Identification and evaluation of internal factors related to the education management system in the Red Crescent Society of the Islamic Republic of Iran The purpose of this study was to identify and assess the current status of internal factors related to the educational management system in the Red Crescent Society of the Islamic Republic of Iran. The research method is based on the purpose is applied and in terms of collecting data is blended-exploratory. In this regard, in the qualitative section, the most important internal factors associated with the educational management system were identified through semi-structured interviews with 14 key Experts of the organization that include: "Goals and educational programs, human resources, educational resources, educational content, educational processes, teaching methods, educational infrastructure". In the next stage, a researcher-made questionnaire was prepared in a descriptive-analytical manner based on the identified factors. In this way, the attitudes of staff were examined about the status of the identified factors.The results of quantitative analysis show that among the seven factors, "goals and educational programs, educational content, educational processes, teaching methods, educational infrastructure in a relatively desirable, and the factors of human resources and financial resources in the field of education are in an unfavorable situation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه نارنجی ثانی |
: استادیار، گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

حمید جمال الدینی |
استادیار، ژنتیک، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.

سعید روحانی |
استادیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://www.tebvatazkiye.ir/article_89828_54fd2185412e972b899dedf46db46c97.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/148/article-148-1664614.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات