این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
تولید محصولات زراعی و باغی
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۷۳-۸۹
عنوان فارسی
بررسی مسایل بازاریابی گل محمدی و فرآوردههای آن (گلاب و اسانس): مطالعه موردی در شهرستان کاشان
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر، به منظور بررسی مسایل و تنگناهای موجود در طول مسیر بازاریابی گل محمدی و فرآوردههای آن و همچنین ارائه راه حلهای مناسب جهت ارتقای کارایی بازاریابی این محصول، صورت پذیرفت. بر پایه نتایج به دست آمده از بررسی مسیر بازاریابی گل محمدی و فرآوردههای آن، بازار این محصول در هر دو گروه سنتی و صنعتی مورد بررسی ناکارا میباشد به طوری که شاخص کارایی برای گلاب سنتی 9/92 درصد و برای گلاب تولید شده در واحدهای صنعتی به طور متوسط معادل 55 درصد بوده است. علاوه بر این، با در نظر گرفتن قیمت عوامل بازاریابی، سهم هر یک از عوامل در قیمت نهایی محصول محاسبه شد. نتایج بررسیهای انجام شده نشان میدهد در بین عوامل بازار، واحدهای تبدیلی از بالاترین سهم برخوردارند. در مقایسه واحدهای تبدیلی، واحدهای سنتی با 2/47 درصد، سهم بالاتری از قیمت خرده فروشی را نسبت به واحدهای صنعتی به خود اختصاص دادهاند. این سهم برای واحدهای گلابگیری صنعتی به طور متوسط 5/44 درصد به دست آمده است. بر اساس نتایج به دست آمده، سهم عوامل تولید کننده، خرده فروش، عمده فروش و واسطهها به ترتیب در مکانهای بعدی قرار دارند. نتایج محاسبه ضریب هزینه بازاریابی نشان میدهد 70درصد قیمت خردهفروشی گلاب تولید شده از یک کیلوگرم گل محمدی در واحدهای سنتی مربوط به هزینههای بازاریابی این محصول بوده است. این میزان برای واحدهای صنعتی با ظرفیت بالا و پایین به ترتیب 7/67 و 4/65 درصد بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
گل محمدی، کارایی بازار، ضریب هزینه بازاریابی، حاشیه بازار
عنوان انگلیسی
Investigation of Damask Roses Marketing Problems: A Case Study in Kashan Region
چکیده انگلیسی مقاله
This study was conducted to determine the problems of marketing channels of damask roses and to seek appropriate solutions to enhance marketing efficiency. The results of the study revealed that traditional and industrial rose production lacked the quality demanded by the market. The efficiency index was % 92.9 in traditional and %55 in industrial production. In addition, with regard to the marketing parameters for each type of production, the share of the factors was calculated. So we can conclude that the reducing units have the most important roles in this process. According to the study, traditional units with %47.2 had a greater share compared with the industrial units (%44.5). The results have also shown that production retailer wholesalers and middlemen shares were in the lower ranks respectively. Marketing cost coefficient results showed that %70 of the retailer selling price for 1 kg of the product was related to the marketing costs. The costs for industrial units with high and low capacity were %67.7 and %65.4, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد سلیمانی پور | a solaimani pour
علیرضا نیکویی | a r nikooie
ابوالقاسم باقری | a bagheri
نشانی اینترنتی
http://jcpp.iut.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-282&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات