این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تولید محصولات زراعی و باغی، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۲۱۳-۲۲۳

عنوان فارسی ساخت قفل دیفرانسیل نیمه اتوماتیک برای تراکتور مسی فرگوسن ۲۸۵
چکیده فارسی مقاله یکی از سیستم‌هایی که برای افزایش راندمان کاری تراکتورها طراحی و ساخته شده است سیستم قفل دیفرانسیل است. این سیستم باعث یکسان شدن دور دو محور چرخ می‏شود. در نتیجه در زمان رویارویی با شرایط زمین‏گیرایی غیر‏یک‌نواخت در زیر لاستیک‌ها بسیار مفید خواهد بود. استفاده از این سیستم باعث بهبود زمین‏گیرایی، کاهش فرسایش لاستیک چرخ‌های محرک، کاهش مصرف سوخت و افزایش ظرفیت مزرعه‏ای تراکتور خواهد شد. علی‌رغم این که استفاده از این سیستم مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت، تاکنون برای بهینه‏سازی آن فعالیتی در داخل کشور صورت نگرفته است. از این رو طراحی و ساخت سیستم قفل دیفرانسیل نیمه‏اتوماتیک برای نصب روی تراکتور مسی‏فرگوسن 285 تولید داخل، در این پژوهش انجام شده است. این سیستم به گونه‏ای طراحی شده است که در هنگام ایجاد وضعیت‌های بحرانی، قفل دیفرانسیل را از درگیری خارج می‏کند. وضعیت‌های بحرانی درگیر بودن قفل دیفرانسیل عبارت‌اند از: استفاده از ترمزهای مجزا، سرعت‌های پیشروی بالا و چرخاندن غربالک فرمان. به منظور اندازه‏گیری و تشخیص وضعیت‌های بحرانی به ترتیب از سه نوع حسگر کششی، القایی، و جابه جایی زاویه‏ای استفاده شد. خروجی این حسگرها به یک مدار تصمیم‏گیرنده فرستاده شده و در آنجا تصمیم لازم مبنی بر ادامه درگیری یا آزادشدن آن گرفته می‏شود. مدار تصمیم گیرنده یک میکروکنترلر قابل برنامه‏ریزی است که می‏توان پارامترهای دیگری را برای کنترل به آن اضافه کرد و یا موارد موجود را تغییر داد. پس از طراحی و نصب سیستم روی تراکتور، عملکرد آن در عملیات خاکورزی با گاوآهن برگرداندار سه‏ خیشه با عرض کار 110 سانتی‏متر و عمق کار 25 سانتی‏متر بررسی شد. آزمایش‌ها نشان دادند که در تراکتور معمولی، به علت توزیع نامناسب وزن و شرایط زمین‏گیرایی غیر یکسان زیر لاستیک‌ چرخ‌های محرک، لغزش دو چرخ حدود 6 درصد اختلاف دارند که استفاده از این سیستم آن را بهبود بخشید. به علاوه بر اثر کاهش لغزش چرخ‌ها مصرف سوخت نیز حدود 5/0 لیتر در هکتار کاهش یافت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تراکتور مسی‏فرگوسن 285، قفل دیفرانسیل نیمه‏اتوماتیک

عنوان انگلیسی Development of a Semi-Automatic Differential Lock System For MF-285 Tractor
چکیده انگلیسی مقاله Differential lock is a means of improving tractor performance. This system causes the revolution of the axles to become equal. It, improves traction, decreases abrasion of drive tires, improves fuel consumption, and increases tractor work rate. Despite advantages of the system, differential lock has not been optimized in Iran. Thus, a semi-automatic differential lock system for MF-285 tractor was designed and developed. First of all, the different parts of the system were designed, selected, assembled. Under critical conditions, the designed system should disengage the differential lock. Critical conditions for engaging this system are: using of independent brake pedals, high forward speed, and turning the steering wheel. For sensing and measuring the critical conditions, proper sensors were selected. Output signals of these sensors were sent to a micro controller to decide the continuous engaging or disengaging. Finally, a MF-285 tractor was equipped with the designed system. The tractor performance in primary tillage was evaluated using a mounted moldboard plow with a width of 110 cm and a working depth of 25 cm. These tests showed that unbalanced weight distribution on wheels and unequal traction capacity under drive wheels cause the slip of one wheel to be 6 percent higher thananother. This system improves the unequal slip problem and decreases fuel consumption by 0.5 L/ha.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله MF-285 tractor, Semi automatic differential lock

نویسندگان مقاله داود مومنی آبخارکی | d momeni abkharaki


برات قبادیان | b ghobadian


عباس همت | a hemmat


سعید مینایی | s minaei



نشانی اینترنتی http://jcpp.iut.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-315&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات