این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جامعه شناسی تاریخی، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۱۳۹-۱۷۴

عنوان فارسی نگاهی جامعه شناختی به مستندهای اجتماعی کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۹
چکیده فارسی مقاله چکیده در این مقاله، مستندهای اجتماعی درباره آسیب‌های کودکان و نوجوانان- که پس از انقلاب اسلامی ایرانساخته‌شده‌اند- با رویکردی جامعه‌شناختی تحلیل شده است. هدف مقاله این است که مستندهای اجتماعی و مسائل مطرح‌شده در آن‌ها تا چه حد آسیب‌‌های اجتماعی جامعه را بیان می‌کند و اینکه مسائل مطرح‌شده در فیلم‌‌ها با مسائل و مشکلات موجود در جامعه یکسان است.برای بررسیرابطهتغییراتاجتماعیوسینما،نیاز بهچارچوبی مفهومیاستکهبیش از هرچیز درحوزهجامعه‌شناسیسینمابگنجد؛ یعنیمدّعیوجودنوعیرابطهبینویژگی‌‌هایفیلم‌‌هایتولید‌شدهباویژگی‌‌هایجامعهباشد. چارچوب نظری مقاله، نظریه «بازتاب»در جامعه‌شناسی هنر است. روش تحلیل فیلم‌‌ها از‌نظر ارتباط آن‌ها با جامعه معاصرشان، روش نقد برون‌نگر است. نتایج تحقیق گویای این است که بین شرایط موجود در جامعه و پرداختن به موضوع‌‌های مختلف در مستندهای اجتماعی پس از انقلاب ارتباط متقابل وجود داشته است.براساسنظریهبازتابکهفیلم‌‌هاراانعکاسشرایطاجتماعیجامعهزمانخودمی‌‌داند،بامطالعهمستندهایاجتماعیپسازانقلابمی‌‌توانبهبزرگ‌ترینآسیب‌‌هایاجتماعیهردورهزمانیپیبردوسینمایمستندرانشان‌دهندهتصویریازواقعیت‌‌های جامعهدانست.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Socialogical Perspective to Children and Teenagers Socail Documentries from 1980 to 2011
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: In this article social documentaries of post Islamic revolution of Iran about of children and teenagers social pathologies analyzed with sociological view. The purpose of this article is to understand: social documentaries that produced by directors and Issues raised in the documentaries indicate to society pathologies and are equal films problems with society problems. To investigate the relationship between social changes and cinema we need to conceptual framework in cinema sociology means indicates to relationship between produced films and Characteristics of community. Theoretical framework is Reflection Approach in Sociology of the Art.The method in this article is Outward-oriented criticism. Article results show that there was interaction between condition of society and different objects in social documentaries of post Islamic revolution of Iran. In fact base on Reflection theory with study of social documentaries of post Islamic revolution can be realized the largest social pathologies in each period and social documentaries offer a view of community. .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا حسینی پاکدهی | hosseini pakdehi
استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

سعیده رضوانی |
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jhs.modares.ac.ir/article_10025_6867f1027603015f15c9d0b35aa0be63.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات