این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جامعه شناسی تاریخی، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۶۹-۹۴

عنوان فارسی ارتباط بین تبلیغات و جذب گردشگر فرهنگی در ایران (مطالعهموردی گردشگران خارجی فرهنگی اصفهان)
چکیده فارسی مقاله امروزه، جاذبه‌های فرهنگی از عوامل مهم در جذب گردشگر فرهنگی است. به‌کارگیری ابزارها و عوامل مؤثر در تبلیغات از عواملی که می‌تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود دهد. این پژوهش به تبیین و تحلیل تأثیر تبلیغات در جذب گردشگر فرهنگی به کشور ایران می‌پردازد‌. مدعای تبیینی نویسندگان در تحقیق این است که صنعت تبلیغات ایران نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید در جذب گردشگر فرهنگی نقش زیادی ایفا کند. سؤال اصلی تحقیق این است: تبلیغات ایران چگونه و به چه اندازه تبیین‌کننده میزان جذب گردشگر فرهنگی به کشور ایران است؟ روش تحقیق، پیمایش و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسش‌نامه است. جمعیت آماری پژوهش تمام گردشگرهای فرهنگی است که وارد اصفهان می‌شوند و حجم نمونه سیصد نفر است. تحلیل به دو صورت توصیفی و تبیینی انجام شده است‌. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد از نظر گردشگران فرهنگی مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی برای جذب گردشگر فرهنگی به‌ترتیب عبارت‌انداز‌: بازاریابی (3/21 درصد)، اینترنت (7/19 درصد)، کتاب و مقاله از جاذبه¬های گردشگری فرهنگی (3/15درصد). ضریب همبستگی متغیر تبلیغات با میزان جذب گردشگر فرهنگی به‌اندازه 47/0 است و میان زن و مرد از لحاظ نگرش آن‌ها به تبلیغات هیچ تفاوتی وجود ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Examination of the Relation between Advertiament and Cultural Tourist Attraction in Iran (Case Study: Cultural Tourists of Isfahan)
چکیده انگلیسی مقاله Cultural attraction is one of the most important factors in tourist attraction nowadays. The present study is to investigate the role of advertisement on cultural tourist attraction to Iran. Our claim in this study is that the advertisement industry in Iran has not been able to play an effective role in attracting cultural tourists. The main question of this study is that: what is the effect of Iran advertisements on cultural tourist attraction? The method of investigation was survey and the scale for gathering data was questionaire. The sample population compriseed 300 cultural tourists who entered the city of Isfahan. The data analyses were conducted both descriptively and analytically. The founding indicated that the most important tools for advertisement are: marketing (21/3), internet (19/7), books and articles (15/3). The correlation between advertiament variable and cultural tourist attraction was 0/47. Also there was no significant difference between males and females attitudes about advertisement.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی ساعی |
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

مختار ناییجی |
کارشناس ارشد جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

محمد رضایی |
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jhs.modares.ac.ir/article_5224_c9172971ff34b7a19d5de3f3688b4986.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات