این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
جامعه شناسی هنر و ادبیات
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تاملی در موانع پنهان آموزش جامعهشناسی هنر در ایران با تکیه بر جامعهشناسی هنر پییر بوردیو
چکیده فارسی مقاله
برای « کسانی که فرهنگ را نه یک میراث و نه ابزاری برای سلطه یا تمایز، بلکه همچون راهی آزادیبخش قلمداد میکنند». بوردیو در سالهای اخیر، به تبع اهمیتی که فرهنگ در جوامع پسا-صنعتی جدید یافته است، جامعهشناسی هنر نیز از صورت یک گرایش حاشیهای به یکی از گرایشات مهم جامعه شناسی بدل گردیده است. آموزش جامعه شناسی هنر اما با موانع جدی روبروست که از آن جمله میتوان به بیگانگی دانشجویان با دنیای هنرها اشاره نمود. موضوع این مطلب اشاره به موانع آشکار و پنهان آموزش جامعه شناسی هنر در ایران با استفاده از چارچوب نظری پییر بوردیو، جامعه شناس فرانسوی ست. در سالهای اخیر، به تبع اهمیتی که فرهنگ در جوامع پسا-صنعتی جدید یافته است، جامعهشناسی هنر نیز از صورت یک گرایش حاشیهای به یکی از گرایشات مهم جامعه شناسی بدل گردیده است. آموزش جامعه شناسی هنر اما با موانع جدی روبروست که از آن جمله میتوان به بیگانگی دانشجویان با دنیای هنرها اشاره نمود. موضوع این مطلب اشاره به موانع آشکار و پنهان آموزش جامعه شناسی هنر در ایران با استفاده از چارچوب نظری پییر بوردیو، جامعه شناس فرانسوی ست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Reflection on the Hidden Obstacles of Teaching Sociology of Art in Iran based on Pierre Bourdieu’s Sociology of Art
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, due to the importance that culture has gained in post-industrial societies, sociology of art has also changed from a marginal into an important discipline in sociology. However, teaching sociology of art faces serious obstacles; to name one, the unfamiliarity of students with the world of arts. The aim of this paper is to point to the apparent and hidden obstacles in teaching sociology of art in Iran by using the theoretical framework of Pierre Bourdieu the French sociologist. In recent years, due to the importance that culture has gained in post-industrial societies, sociology of art has also changed from a marginal into an important discipline in sociology. However, teaching sociology of art faces serious obstacles; to name one, the unfamiliarity of students with the world of arts. The aim of this paper is to point to the apparent and hidden obstacles in teaching sociology of art in Iran by using the theoretical framework of Pierre Bourdieu the French sociologist.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سارا شریعتی |
استادیار گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jsal.ut.ac.ir/article_20725_9ecb6595fcce043415ad7222e6d06ee8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات