این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جستارهای تاریخی، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱۳۵-۱۵۰

عنوان فارسی کندوکاوی در اندیشه‌‌های آموزشی طالبوف تبریزی
چکیده فارسی مقاله طالبوف تبریزی ازجمله دگراندیشان دورۀ قاجار بود که آثار گوناگونی تألیف کرد و در خلال آثارش به بازگویی نظرهای خود پرداخت. از جنبه‌‌های پرمحتوای افکار او، اندیشه‌‌های آموزشی‌‌ اوست. طالبوف به گفتمان حاکم‌بر نظام آموزشی ایران عصر قاجار ایراداتی اساسی می‌گرفت و همین مسئله باعث شد که در لابه‌‌لای کتاب‌‌های خود با مقایسه نظام آموزشی ایران با دیگر کشورها به انتقاد از نظام آموزشی موجود بپردازد. مقاله حاضر به بررسی آرای آموزشی طالبوف می‌‌پردازد. مقایسه نظرهای آموزشی وی با دیگر متفکران هم‌‌عصرش مطلب دیگری است که در خلال این مقاله به آن توجه می‌‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Research about Educational Thoughts of Talibov Tabrizi
چکیده انگلیسی مقاله Abdolrahim Talibov was an Intellectual in Qajar period. He compiled many works. He had explained his ideas meanwhile of his works. One aspect of the content of his thoughts was educational ideas. He criticed main objections to the official discourse of Qajar Education system. Talibov has compared between Iranian educational system and other countries system with a critical approach to Iranian traditional education. This paper, is a review which focuses on the educational ideas of Talibov. Another aspect of our review in this paper is comparison of his educational ideas with other contemporary thinkers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سهراب یزدانی |
دانشیار گروه تاریخ، دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)

ابراهیم بوچانی |
کارشناس ارشد تاریخ ایران اسلامی، دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)


نشانی اینترنتی http://historicalstudy.ihcs.ac.ir/article_498_2cba8170fff1dcc10a9d7b643e8837bc.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات