این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۹۳-۲۱۳
عنوان فارسی
قابلیت تعمیمپذیری پژوهشهای کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی قابلیت تعمیمپذیری یافتههای پژوهشهای گذشته در رشته آموزش زبان انگلیسی انجام شده است. بدین منظور، ویژگیهای کلّی شرکتکنندگان در پژوهشهای کمّی رشته آموزش زبان انگلیسی طی ده سال گذشته تحلیل شد. بررسیهای اولیه نشان داد با درنظر گرفتن محیطهای آموزشی و سن افراد آزمودنی، افراد شرکتکننده در پژوهشهای گذشته را میتوان متعلق به یازده گروه دانست. سپس با تعیین سهم هریک از گروههای نامبرده در تحقیقات گذشته مشخص شد بیش از 60 درصد از تمام پژوهشهای قبلی در محیطهای دانشگاهی و بر روی دانشجویان انجام شده است. در 20 درصد از تحقیقات قبلی فراگیران زبان در مؤسسات خصوصی زبان بهعنوان آزمودنی شرکت داشتهاند. سهم زبانآموزان دورههای راهنمایی، دبیرستان و پیشدانشگاهی فقط 7 درصد از کل پژوهشهای پیشین است. سپس با برشمردن پارهای از دلایل احتمالی حضور و یا عدم حضور برخی از گروهها در تحقیقات قبلی، قابلیت تعمیمپذیری نتایج یافتههای پژوهشهای پیشین مورد بحث قرار گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Investigation into the Generaliziblity of Quantitative Research Studies in Iranian ELT Context
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was set out to investigate the generalizability of the findings of quantitative research studies in Iranian English Language Teaching (ELT) context. To this end, the researchers, first, examined the general characteristics of the people who had participated as study subjects in quantitative ELT research studies during the last ten years. Considering the subjects’ age and the research sites, it appeared that the participants in previous quantitative ELT studies belonged to 11 groups of people. Subsequent analyses revealed that more than 60% of previous research studies had been carried out in academic settings and on university students. About 20% of the studies had focused on language learners in private language institutes and students in junior high schools and high schools. Pre-university centers had participated in only 7% of previous studies. Highlighting the possible causes of the imbalanced focus of previous studies, the researchers then discussed the limitations that this skewed distribution impose on the generalizability of previous ELT studies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا غفارثمر | ghafar samar
استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
مهدی بوژمهرانی |
دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
غلامرضا کیانی |
دانشیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://lrr.modares.ac.ir/article_783_93b7c7bd80b93202ccb0bd203e6f3e17.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات