این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۱۲۳-۱۴۱
عنوان فارسی
بررسی مقایسهای «باهمآییها » در کنش زبانی بیان شدت در فرانسه و فارسی
چکیده فارسی مقاله
«باهمآییها» بخش عمدهای از همنشینیهای واژگانی را تشکیل میدهند، اما تاکنون تعریف دقیق و روشنی برای آنها ارائه نشده است. منظور از باهمآییها همنشینی کلمات یا گروهی از کلمات است که میلی آشکار برای ظاهرشدن با هم دارند. دلیل عمده اختصاص این تحقیق به پدیده باهمآییها این است که این همنشینیها برای کاربران غیربومی یک زبان، قابلفهم اما غیرقابل تولید هستند؛ به این ترتیب هدف اصلی این تحقیق، روشن کردن پدیده باهمآیی و معرفی شاخصهای نحوی و معنایی بهکاررفته در ساختار آن، با تکیه بر مؤلفههایی است که در ساختار آن نقش دارند. این امر به کمک مقایسه دو پیکره زبانی در فرانسه و فارسی میسر شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژگان کلیدی، باهمآیی، هسته، وابسته، بیان شدت،
عنوان انگلیسی
A Comparison Study of the Collocations in Linguistic Action in Persian and French Language
چکیده انگلیسی مقاله
The collocations form a big part of lexical combinations for which there is no exact definition clarifying their functions. By “collocation”, we mean a combination of words or phrases that show a great tendency to appear together. The main reason for devoting the present research to this subject is that these combinations are understandable for foreign users of a language but they can not easily produce them. So the main purpose of this research is to clarify the collocation phenomenon and to introduce their syntactic and semantic properties on the base of all the parameters, which are meaningful in their structure. This aim has been reached by a contrastive analysis of two French and Persian corpuses.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پریوش صفا |
استادیار گروه آموزش زبان فرانسه، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
مینا زمانی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه آموزش زبان فرانسه، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://lrr.modares.ac.ir/article_747_b694282f90a50312fd2f08f35f4377c8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات