این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
جغرافیا و توسعه
، جلد ۶، شماره ۱۲، صفحات ۸۱-۹۹
عنوان فارسی
تحلیل ادراک شهروندان زاهدانی درتوسعهی گردشگری چابهار
چکیده فارسی مقاله
نتایج برخی مطالعات و بررسیهای انجام شده نشان میدهد که چابهار با وجود توانمندیهای بالقوه فراوان در جذب گردشگران داخلی و خارجی و علیرغم اینکه به عنوان یکی از قطبهای مهم گردشگری استان سیستان و بلوچستان شناخته شده است، اما توفیق چندانی حتی در جذب گردشگران استانی به دست نیاورده است. از آنجایی که بازاریابی محصول گردشگری در هر کشور یا بخشی از بازار به علایق و ادراکات خریداران آن بستگی دارد، و با توجه به تأکید طرح جامع گردشگری استان بر استراتژی توسعهی گردشگری درون استانی، تحقیق حاضر در پی شناسایی آن دسته از ادراکات و انگیزههای شهروندان زاهدانی است که میتواند در تحقق این استراتژی مؤثر واقع شود. دادههای تحقیق از طریق 545 پرسشنامه محقق ساخته گردآوری و با روشهای آمار توصیفی و تحلیل عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که 7 عامل میتوانند بیش از58 درصد واریانس کل گویههای مورد بررسی را تبیین نمایند. به این ترتیب یافتههای پژوهش ضمن معرفی الگویی از ادراکات شهروندان زاهدانی در خصوص سفر به چابهار، نشان میدهند که در صورت برنامهریزی و بازاریابی صحیح و متناسب با انتظارات خریداران، چابهارمیتواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهروندان زاهدانی به خوبی خواستههای آنان را تأمین نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مقصد گردشگری، محصول گردشگری، بازاریابی گردشگری، چابهار،
عنوان انگلیسی
The Analysis of Citizens, Perception Role in Tourism Development in Chabahar Case Study: Zahedan Citizens
چکیده انگلیسی مقاله
The results of some recent studies reveal that Chabahar city has great potentiality for international and domestic tourists attractions. Additionaly it has identified as a main and important tourism destination in Sistan and Balouchestan province.Despite this potentiality and situation it was not sucsessful in tourist attraction.The marketing of tourism to any country or market segment is associated with the interests or attitudes of clients.On the other hand "The Province Tourism Comprehensive Plan" emphasises on domestic tourism development strategy. Therefore the aim of this study is to identify some of the attitude and motives of Zahedanian citizens can be effect on this strategy. The data obtained through 545 questionnaires and analysed by descriptive statistics and factor analysis. The performed analysis find 7 factors that explain more than 58 percent of total variance across all items .the results provide a more detailed picture of Zahedanian citizens attitudes about travel to Chabahar. It is also found that Chabahar can be one of the Zahedanian citizens destinations and satisfies their wishes if proper planning and proportional marketing with the interest clients and wishes, is provided
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی کاظمی |
نشانی اینترنتی
http://gdij.usb.ac.ir/article_1244_65aeae3f648caaa38504b9d1d3fc06fe.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات