این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۷، شماره ۲۵، صفحات ۱۰-۲۰

عنوان فارسی تعیین مدل معادلات ساختاری ارتباط بازاریابی رابطه‌مند با رفتار خرید و وفاداری مشتریان استخرها: مطالعه موردی شهر بیرجند
چکیده فارسی مقاله امروزه با توجه به تغییرات سریع در موقعیت‌های رقابتی و شرابط حاکم بر بازار، جذب و حفظ مشتریان را در رأس برنامه‌های خویش قرار داده‌اند، زیرا که بدون تردید بهترین شوه برای افزایش تداورم سودآوری آنهاست. هدف از پژوهش حاضر تعیین ارتباط بازاریابی رابطه‌مند با رفتار خرید و وفاداری مشتریان استخرها می‌باشد. جامعه آماری شامل همه مشتریان استخرهای ورزشی شهر بیرجند بود. نمونه آماری برابر با 260 نفر برآورد شد که پس از توزیع و جمع‌آوری پرسش‌نامه‌ها در نهایت 253 پرسش‌نامه کامل بود و مورد تجزیه و تحلیل نهایی قرار گرفت. برای جمع آوری داده‌ها، از پرسش‌نامه بازاریابی رابطه‌مند و رفتار خرید (کیم، 2008) و پرسش‌نامه وفاداری مشتریان (کو، 1999) استفاده شد. پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ اندازه‌گیری گردید که به ترتیب 93/0 برای پرسش‌نامه بازاریابی رابطه‌مند، 90/0 رفتار خرید و 76/0 وفاداری مشتریان بدست آمد. روش تحقیق همبستگی بوده و از روش همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری برای تحلیل داده‌ها استفاده شد. براساس نتایج حاصله ارتباط معنی‌داری بین بازاریابی رابطه‌مند، رفتار خرید و وفاداری مشتریان وجود دارد. نتایج اجرای مدل‌های تحلیل مسیر بازاریابی رابطه‌مند، رفتار خرید و وفاداری مشتریان نشان دهنده تأیید مدل‌های مفهومی پژوهش می‌باشد، لذا توصیه می‌شود بازاریابی رابطه‌مند به عنوان یکی از فاکتورهای اثرگذار در جذب و حفظ مشتریان ورزش مد نظر قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی رابطه‌مند،رفتار خرید،وفاداری،

عنوان انگلیسی Determining of Structural Equation Models of releationship between relaetionship marketing with Consumption Behaviour and costumer loyalty pools: case study Birjand
چکیده انگلیسی مقاله Currently, due to the rapid changes in competitive situations and conditions prevailing in the market have given priority to attract and retain customers because without a doubt this way is the best way to increase their profitability. The goal of the present research was determining of relationship between relationship marketing with consumption behavior and costumer loyalty is the pool. the statistic population included all Customers of sports pools in Birjand. the size of statistical sample was calculated as 217 which after distributing and collecting questionnaires, 205 questionnaires were complete and eventually became the final analysis. The data gathered by questionnaires relationship marketing and consumption behavior (kim, 2008) and costumer loyalty questionnaire (kuo, 1999). The reliabilities were measured by cronbach`s Alpha method which was obtained 0/93 for the questionnaire of relationship marketing, 0/90 for questionnaire of the Consumption Behavior and 0/76 for costumer loyalty. Research method was Correlational and Pearson correlation coefficient and Structural Equation Model were used for analyze data. The results are significant correlation between relationship marketing, Consumption Behavior and costumer loyalty. The path analysis model relationship marketing, Consumption Behavior and costumer loyalty reflects the conceptual models support research. Therefore, It is recommended that effective relationship marketing as one of the factors taken into consideration in attracting and retaining customers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین کردلو |
باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد زنجان

حسین علی محمدی |
دانشگاه قم

نجمه قرایی ترشیزی |
دانشگاه امام رضا


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات