این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مقایسه دیدگاه اساتید و دانشجویان در کیفیت کاربست روش مربی گری(کوچینگ) در فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف ﺑﺮرﺳﻲ مقایسه دیدگاه اساتید و دانشجویان درخصوص کیفیت کاربست روش مربی گری در فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام یافته است. روش ها: پژوهش حاضر به شیوه توصیفی- پیمایشی انجام گرفته است. جامعه آماری شامل کلیه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی 97-96 می باشد که حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، براس اساتید 257 و برای دانشجویان 361 نفر برآورد و انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل: 1. پرسشنامه 34 سوالی روش مربی گری اساتید با ضریب پایایی 915/0 و 2. پرسشنامه 33 سوالی روش مربی گری دانشجویان با ضریب پایایی 935/0 است که روایی پرسشنامهها توسط اساتید گروه تایید شدند. دادههای گردآوری شده با استفاده از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس یک راهه (ANOVA) تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان می دهد که بین دیدگاه اساتید و دانشجویان تفاوت معناداری در خصوص کیفیت کاربست روش مربی گری وجود دارد. در مولفه شرایط و ویژگی های فراگیر به ترتیب از دید اساتید و دانشجویان با میانگین و انحراف معیار (9/6±08/33؛ 71/6±87/36) و در مولفه شرایط و ویژگی های مربی به ترتیب از دید اساتید و دانشجویان با میانگین و انحراف معیار (34/5±22/25؛ 93/3±83/27) و در مولفه شرایط و الزامات سازمانی به ترتیب از دید اساتید و دانشجویان با مقدار میانگین و انحراف معیار (55/4±21/24؛ 05/5±44/30) بین دیدگاه اساتید و دانشجویان تفاوت وجود دارد. نتیجه گیری: براساس یافته ها می توان نتیجه گرفت که اساتید نسبت به دانشجویان دیدگاه مطلوب تری نسبت به کیفیت کاربست روش مربی از سوی خود دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Compare the viewpoints of faculty members and students about the quality of the use of coaching method in educational activities of faculty members
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: this study was conducted to compare the viewpoints of faculty members and students about the quality of the use of coaching method in educational activities of faculty members of Tabriz University of Medical Sciences. Methods: This study was conducted in a descriptive-survey method. The statistical population included all faculty members and students of Tabriz University of Medical Sciences in the academic year of 97-96. The sample size was estimated using simple random sampling method, 257 professors and 361 students. Data gathering tools included: 1.The questionnaire of 34 questionnaires was used for teaching professors with a coefficient of reliability of 0.915 and 2. The questionnaire was 33 questions of student coaching method with a reliability coefficient of 0.935. The validity of the questionnaires was confirmed by the faculty members. The collected data were analyzed using independent t-test and one way analysis of variance. Results: Findings show that there is a significant difference between the views of faculty members and students regarding the quality of coaching method. In terms of the components and characteristics of the subject, students and professors had a mean and standard deviation (6.38 ± 6.9, 36.87 ± 6.71), respectively, and in terms of the characteristics and characteristics of the trainer, respectively, from the viewpoint of the professors and Students with mean and standard deviation (25.22 ± 5.34, 27.83 ± 3.93) and in the component of organizational requirements and conditions, were from the viewpoint of faculty members and students with mean and standard deviation (21.24 ± 5.55) 24, 30.44 ± 5.05) There is a difference between the views of the professors and the students. Conclusion: Based on the findings, it can be concluded that faculty members have a more favorable view toward students than their coaching methods.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
داود طهماسب زاده | davoud tahmasebzadeh
کریم جعفری | karim jafari
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1499-4&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نظریههای یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات