این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۶، شماره ۱۵۵، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
روشهای کاهش اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم
چکیده فارسی مقاله
زمینه: اختلال طیف اتیسم نوعی اختلال تحولی عصبی است که با نارسایی در رفتار و تعامل اجتماعی همراه است. کودکان با اختلال طیف اتیسم الگوهای رفتاری، علایق و سرگرمیهای محدود دارند. اضطراب یکی از شایعترین مشکلات کودکان با اختلال طیف اتیسم است که باعث مشکلات قابل توجهی در عملکرد آنها میشود. بنابراین تشخیص اضطراب و آگاهی از فنون درمانی و مداخله مؤثر برای کاهش و درمان اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم برای والدین، معلمان، مربیان و متخصصان کودکان با اختلال طیف اتیسم بسیار مهم و ضروری است. در این مقاله پس از بیان مقدمهای کوتاه، به تعریف اختلال طیف اتیسم و تعریف اضطراب پرداخته شده و سپس علل و ارزیابی اضطراب و روشهای درمان و کاهش اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم در ایران ارائه شده و در پایان نتیجهگیری صورت گرفته است. نتیجه گیری: شناسایی اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم و برنامهریزی برای مداخله و فراهمسازی خدمات برای این افراد با چالش همراه است. تجارب بالینی حاکی از آن است که نیاز به روشهای درمانی ویژه برای کاهش اضطراب کودکان با اختلال طیف اتیسم ضروری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اضطراب، کودکان، اختلال طیف اتیسم
عنوان انگلیسی
Anxiety Reduction Methods in Autistic Children
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Autism spectrum disorder is a neurodegenerative disorder that is associated with a defect in social behavior and interaction. Children with autism spectrum disorders have behavioral patterns, interests and limited entertainment. Anxiety is one of the most common problems in children with autism spectrum disorder, which causes significant problems in their function. Therefore, the diagnosis of anxiety and awareness of therapeutic techniques and effective interventions for reducing and treating anxiety in children with autism spectrum disorder is very important for parents, teachers, educators and pediatricians with autism spectrum disorders. In this paper, after giving a brief introduction to definition of autism spectrum disorder, the definition of anxiety has been addressed. Anxiety, assessment and treatment methods and anxiety reduction in children with autism spectrum disorders have been presented in Iran. Finally, a conclusion has been made. Conclusion: It is difficult to identify anxiety in children with autism spectrum disorder and planning to intervene and provide services for these people. Clinical experience suggests that the need for specific therapies to reduce the anxiety of children with autism spectrum disorder is necessary.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Anxiety, Children, Autism Spectrum Disorder
نویسندگان مقاله
قربان همتیعلمدارلو | Ghorban Hemati-Alamdarloo
علیضامن مولایی | Alizamen Molaei
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-31&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
اتیسم
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات