این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۶، شماره ۲۳، صفحات ۲۷-۴۲

عنوان فارسی ارائه مدل مفهومی صلاحیت حرفه‌ای کارکنان شرکت‌های بزرگ فولاد
چکیده فارسی مقاله در رقابتی که مابین سازمان‌ها در دنیای امروز وجود دارد، عوامل زیادی می‌تواند در سازمان، به کار گرفته‌شده وبرتری یک آن را تأمین کند. داشتن منابع انسانی کیفی با توان بهره‌وری بالا و صلاحیت‌های حرفه‌ای، شاخص‌های استاندارد جایگاه ملت‌ها را در سلسله‌مراتب رقابتی مشخص می‌نماید. پژوهش حاضر باهدف شناسایی صلاحیت‌های حرفه‌ای شاغلین صنایع و ارائه چارچوب و مدل اولیه صلاحیت حرفه‌ای در راستای تحقق اهداف استراتژیک شرکت ذوب‌آهن و مجتمع  فولاد مبارکه و ارتقاء مهارت شاغلین می‌باشد. روش تحقیق توصیفی اکتشافی است که نخست بر اساس مطالعه دستورالعمل‌های موجود و مبانی نظری، الگوها و مدل‌های مختلف و انجام مصاحبه با خبرگان فهرستی از صلاحیت‌ها و مؤلفه‌های آن شناسایی گردید. در ادامه برای تأیید و تعیین میزان اهمیت هریک از شایستگی‌ها با استفاده از پرسش‌نامه محقق ساخته صلاحیت‌های اصلی تایید و با استفاده از روش تحلیل عاملی، شایستگی‌ها در قالب 5 عامل اصلی دانش، مهارت، نگرش، ویژگی و انگیزه دسته‌بندی گردیدند و میزان اهمیت هریک از عوامل و شاخص‌ها نسبت به یکدیگر مشخص گردید. در نهایت شایستگی‌ها با استفاده از مدل کوه یخ تفسیر گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله صلاحیت حرفه‌ای، شایستگی، کارکنان شرکت‌های بزرگ فولاد

عنوان انگلیسی Identifying and analyzing effective factors in the effectiveness of Technical and Vocational training
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to identify and analyze effective factors on the effectiveness of Technical and Vocational training in one of the military organizations and at the three levels of individual, educational and organizational factors. The present study is an applied research that has been done by descriptive - correlation method. The statistical population of the study consisted of 283 supervisors of the production lines of an organization which were trained by Technical and Vocational training organization in 1397(2018). Based on Morgan-Krejcy table, sample size was 150 students, which were selected based on random sampling method. The data gathering tool was a researcher-made questionnaire that was prepared based on Likert's five-point range. For the final test questionnaire, Krone Bach Alpha was used which is 0.86. For content validity, the expert agreement has been used. For data analysis, descriptive statistics such as mean, mode, frequency, percentage, standard deviation and factor analysis were used. Research findings show that the 3 individual, educational and organizational factors have affected the 69% of the total variance, which indicates the high impact of technical and vocational training.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آرش اخوان طبسی |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای اصفهان

اعظم امینی ترانی |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای اصفهان

بهزاد توکل |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای اصفهان


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-78&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1738282.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات