این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۶، شماره ۲۴، صفحات ۶۳-۸۲

عنوان فارسی آسیب‌شناسی آزمون‌های هماهنگ برگزار شده در ۹ حرفه آموزشی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام
چکیده فارسی مقاله دف پژوهش حاضر سنجش آزمون‌های برگزار شده در 9 حرفه آموزشی هماهنگ در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام می‌باشد. نوع پژوهش توصیفی، کاربردی بوده و ابزار گردآوری داده‌ها پاسخ‌نامه تصیح شده و سوالات آزمون هماهنگ 9 گانه در سال 1395 در حرفه‌های کیف دوزی، قالی‌باف، برق کار صنعتی درجه 2، نقشه کش ساختمان، پرورش دهنده قارچ دکمه‌ای، مدیرآموزشگاه فنی و حرفه‌ای، دریل‌کار و اره‌کار، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی و پرورش گیاهان دارویی می‌باشد. جامعه آماری شامل 1700 نفر از شرکت‌کنندگان در آزمون‌های فوق بوده و نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 430 نفر تعیین گردید، نمونه آماری به صورت تصادفی سیستماتیک انتخاب گردیدند. نتایج نشان داد که بیشترین عدم پاسخگویی به سوالات در حرفه تعمیرکار اتومبیل‌های سواری به میزان 47 درصد و کمترین عدم پاسخگویی به سوالات در حرفه کیف‎دوز با میانگین 6/12 درصد سوالات بوده است. عوامل اصلی عدم پاسخگویی به سوالات 1- طرح سوال خارج از استاندارد آموزشی 2- عدم تسلط مربی به بخشی از توانایی‌ها 3- عدم تدریس بعضی از توانایی‌های مندرج در استاندارد توسط مربیان 4- کمبود تجهیزات و امکانات در بعضی از استانداردها و توانایی‌ها 5- غیبت کارآموزان در انتهای دوره‌های آموزشی می‌باشد. کلمات
کلیدواژه‌های فارسی مقاله استاندارد آموزشی، آموزش فنی و حرفه‌ای، سنجش آزمون

عنوان انگلیسی Pathology of Coordinated Tests held at 9 vocational schools at the General Directorate of Technical and Vocational Education in Ilam Province
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of the present study was to measure the tests in 9 coordinated vocational courses at the General Directorate of Technical and Vocational Education in Ilam province. The research is descriptive-practical. The data gathering tool is corrected answering sheets and coordinated test questions held  in 1395 in bag sewing, carpet weaving, industrial electrical industry  (grade 2), building drawings, edible mushroom breeder, director of technical and vocational schools, drilling and sawing, repairman of petrol-powered cars and the cultivation of medicinal plants.The statistical population included 1700 participants in the above tests and a sample of 430 people was determined based on the Morgan table. Statistical sample was selected randomly. The results shows that the highest failure to answer the questions in the car repair profession course was 47% and the lowest failure to answer the questions was in the bag sewing profession, with an average of 12.6% of the questions. The main reasons for not answering the questions are: 1- Issuing the question outside the standard 2-The inability of the trainer in some of abilities 3- Lack of teaching some of the abilities set forth in the standard by the trainer 4- Shortage of equipment and facilities in some standards and abilities 5- Absence of trainees at the end of the course
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Educational Standards, Technical Vocational Training, Test

نویسندگان مقاله رضا نصری |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

روناک عالی پور |
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-86&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1745049.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات