این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۶، شماره ۲۴، صفحات ۱۲۹-۱۳۶
عنوان فارسی
آموزش بر مبنای کار WBL (با تاکید بر طرح مدل آموزش در محیط کار مبتنی بر دهکده مهارت)
چکیده فارسی مقاله
مفهوم یادگیری مبتنی بر کار به طور فزاینده ای در سال های اخیر راه خود را در سیاست های آموزش و پرورش حرفه ای باز کرده است. سازمان های بین المللی نیاز به آموزش حرفه ای و توجه به شکل دادن به یادگیری را در فرآیند کار شناسایی و معرفی می کنند. نقطه شروع این پیشرفت این است که کشورهائی که دارای ساختارهای آموزش دوگانه حرفه ای هستند، به ویژه در ساختار انتقال از مدرسه به دنیای کار و جذب جوانان در بازار کار، موفق تر هستند. در بسیاری از سیستم های آموزش و پرورش حرفه ای، مدارس حرفه ای و دانشگاه ها میتوانند نقش هماهنگ کننده در ساختار یادگیری مبتنی بر شرکت در کار در کنار عملکرد خود ارائه نمایند. حال در این میان ایجاد محیط هایی که ترکیبی از کار و آموزش به صورت هم زمان اتفاق بیفتد از خواسته های صاحبنظران آموزش و اشتغال است که بتوان با تمرکز بر محیط های مذکوراز جمله دهکده های مهارت نتایج موثری را دریافت نمود. این مقاله کاربردی و بر اساس تجربیات شاغلین حوزه مهارت آموزی و نیز با استفاده از مطالعه کتابخانه ای آموزش های حرفه ای در کشورهای مختلف به ویژه جهان توسعه یافته تهیه و تدوین شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش در محیط کار، مهارت آموزی، WBL
عنوان انگلیسی
Emphasizing the design of a training model at workplace village based on skill)
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, the concept of work-based learning has increasingly opened its way to vocational education policies. International organizations recognize and introduce the need for vocational education and attention to the formation of learning in the work process. The starting point for this advancement is that the countries enjoying dual-vocational education and training structures are more successful, especially in the transition from school to work and attracting young people to the labor market. In many vocational education systems, vocational schools and universities can play a coordinating role in the work-based learning structure along with performance. Now, the establishment of environments that combine work and education simultaneously is among educators and employers demands. Concentration on such environments including skill villages can lead to achieve effective results. This applied paper is based on the experiences of those involved in the field of skill training activities and also using the library study of vocational education in different countries, especially those in developed world
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Education in the workplace, Skill Training ,WBL
نویسندگان مقاله
یعقوب نماینده |
فنی و حرفه ای
رضا اختیار وکالتی |
فنی و حرفه ای
مهدی اختیار وکالتی |
فنی و حرفه ای
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-1-89&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1221/article-1221-1745052.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علمی - ترویجی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات