این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
دانش حسابداری
، جلد ۵، شماره ۱۸، صفحات ۷-۲۴
عنوان فارسی
بررسی تأثیر رفتار هزینههای عملیاتی بر سودآوری آینده
چکیده فارسی مقاله
مطابق تفسیر رایج در تحلیلهای بنیادی، افزایش نسبت هزینههای عملیاتی به فروش، ناکارآیی مدیریت در کنترل هزینهها را نشان میدهد و به نوعی نشانه منفی سودآوری آینده تفسیر میشود. با چنین تفسیری، جنبههای مهمی از رفتار هزینههای عملیاتی نادیده گرفته میشود، زیرا ثابت بودن و چسبندگی هزینهها میتواند موجب افزایش نسبت هزینههای عملیاتی به فروش در دوره کاهش فروش شودکه در این صورت، حاوی اطلاعات مثبتی درباره انتظارات مدیریت از سودآوری آینده است. در این تحقیق، تأثیر رفتار هزینه بر ارتباط بین نسبت هزینههای عملیاتی و سودآوری آینده در نمونههای متشکل از 137 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1380 تا 1389 بررسی شد که نتایج آن نشان میدهد در دورههای افزایش فروش، سودهای آینده با تغییرات نسبت هزینههای عملیاتی رابطه منفی دارد. اما برخلاف تفسیر سنتی در دوره کاهش فروش، افزایش نسبت هزینههای عملیاتی موجب افزایش سود عملیاتی آینده میشود و هرچه نسبت هزینههای عملیاتی به فروش بزرگتر باشد، ارتباط مثبت بین نسبت هزینههای عملیاتی و سود عملیاتی آینده در دورههای کاهش فروش قویتر میشود. همچنین، با حذف اثر رفتار هزینه، افزایش نسبت هزینههای عملیاتی هم در دورههای افزایش فروش و هم در دورههای کاهش فروش، موجب افزایش سود عملیاتی آینده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحلیل بنیادی، رفتار هزینه، هزینههای ثابت، هزینههای چسبنده،
عنوان انگلیسی
Investigating of the Impact of Selling, General, and Administrative Costs Behavior on Future Profitability
چکیده انگلیسی مقاله
In the fundamental analysis, it is claimed that an increase in the ratio of selling, general, and administrative costs to sales (SG&A) represents management inefficiency in controlling costs and could be interpreted as negative signal about future profitability. This ignores some important aspects of SG&A cost behavior since both unchanged and sticky costs may cause the ratio of SG&A costs to sales increase. In this case, an increase in the SG&A cost ratio may actually convey positive information about managers’ expectations about future earnings. In this research, the impact of cost behavior on the relationship between future profitability and SG&A ratio was examined, using a sample of 137 firms during 1380 to 1389. The findings show that there is a negative relationship between future earnings and SG&A cost ratio in sales-increasing periods. But, inconsistent with traditional interpretation of SG&A cost changes, future earnings are positively related to changes in the SG&A cost ratio in the periods in which sales decline, and that the higher the SG&A cost ratio, the stronger the positive relationship between future earnings and SG&A cost ratio. Also, it was found that after eliminating the impact of cost behavior, the increase in SG&A cost ratio causes increase in the future earnings in both revenue-increasing and revenue-decreasing periods.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jak.uk.ac.ir/article_857_150.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات