این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۷-۲۶
عنوان فارسی
نقش سرمایهی شبکه بر قابلیت نوآوری سازمان (مطالعه موردی: شرکتهای صنایع پیشرفته)
چکیده فارسی مقاله
این مقاله براساس مفهوم سرمایهی شبکه که سرمایهگذاری در ارتباطات حساب شده بهمنظور دسترسی به دانشی که در اختیار دیگر سازمانهاست و باعث تقویت سود اقتصادی خواهد شد، نوشته شده است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر سرمایهی شبکه بر قابلیت نوآوری سازمان میباشد. به همین منظور، سرمایهی شبکه با دو بُعد سرمایهی شبکهی علمی و سرمایهی شبکهی صنعتی بهعنوان متغیر مستقل، متغیر قابلیت نوآوری با دو بُعد قابلیت نوآوری در محصول و فرایند بهعنوان متغیر وابسته بررسی شدهاند. متغیر یادگیری بین سازمانی نیز بهعنوان متغیر میانجی با دو بُعد کسب دانش و تسهیم دانش در این رابطه وارد شده است. روش استفاده شده در این پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و ابزار اندازهگیری پرسشنامهای میباشد که بین158 نفر از مدیران و کارشناسان شرکتهای صنایع پیشرفته شهر تهران با روش نمونهگیری تصادفی آزمون شده است. دادههای این پژوهش با استفاده از تحلیل مسیر و نرمافزار PLS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج این تحقیق نشان میدهد که سرمایهی شبکهی صنعتی از طریق یادگیری بین سازمانی بر قابلیت نوآوری در محصول اثر مثبت دارد. اما سرمایهی شبکهی علمی با یادگیری بین سازمانی بر قابلیت نوآوری تاثیر ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
شبکه بر قابلیت نوآوری سازمان (مطالعه موردی: شرکتهای صنایع پیشرفته)
چکیده انگلیسی مقاله
اساس مفهوم سرمایهی شبکه که سرمایهگذاری در ارتباطات حساب شده بهمنظور دسترسی به دانشی که در اختیار دیگر سازمانهاست و باعث تقویت سود اقتصادی خواهد شد، نوشته شده است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر سرمایهی شبکه بر قابلیت نوآوری سازمان میباشد. به همین منظور، سرمایهی شبکه با دو بُعد سرمایهی شبکهی علمی و سرمایهی شبکهی صنعتی بهعنوان متغیر مستقل، متغیر قابلیت نوآوری با دو بُعد قابلیت نوآوری در محصول و فرایند بهعنوان متغیر وابسته بررسی شدهاند. متغیر یادگیری بین سازمانی نیز بهعنوان متغیر میانجی با دو بُعد کسب دانش و تسهیم دانش در این رابطه وارد شده است. روش استفاده شده در این پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و ابزار اندازهگیری پرسشنامهای میباشد که بین158 نفر از مدیران و کارشناسان شرکتهای صنایع پیشرفته شهر تهران با روش نمونهگیری تصادفی آزمون شده است. دادههای این پژوهش با استفاده از تحلیل مسیر و نرمافزار PLS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج این تحقیق نشان میدهد که سرمایهی شبکهی صنعتی از طریق یادگیری بین سازمانی بر قابلیت نوآوری در محصول اثر مثبت دارد. اما سرمایهی شبکهی علمی با یادگیری بین سازمانی بر قابلیت نوآوری تاثیر ندارد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا زعفریان |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
قنبر محمدی الیاسی |
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
ترانه فرخمنش |
کارشناس ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
ندا موحدیپور |
کارشناس ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_29469_288e78abb9de924da0a5ec57b045a8ef.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1765533.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات