این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۸۵-۲۰۳
عنوان فارسی
بهبود نظام توزیع در شبکهی نمایش خانگی با رویکرد XTRIZ
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله سعی شده موانع موجود در توزیع فیلم در شبکهی نمایش خانگی شناسایی شود و راهحل عملیاتی با استفاده از رویکرد حل خلاقانهی مسالهی (XTRIZ) ارائه شود. برای بررسی موانع توزیع، براساس پیشینهی تحقیق 6 بُعد، کانالهای توزیع، منابع مالی، فرایندهای سازمانی، مصرفکننده، مدیریت و محصول، در نظر گرفته شده است. برای استخراج موانع درون این 6 بُعد، 18 شاخص مدنظر قرار گرفتهاند و با مصاحبهی عمیق و ساختار نیافته و مشاهدهی فرایندهای سازمانی موسسهی مورد مطالعه، 90 مانع در 6 بُعد بیان شده شناسایی گردید. روش تحقیق از نوع آمیخته بوده و در بخش کمّی موانع شناسایی شده از طریق 114پرسشنامهی توزیع شده بین خبرگان و دستاندرکاران توزیع فیلم تجزیه و تحلیل شد. در بخش کیفی عوامل ایجادکنندهی آن موانع طی یک جلسه گروه کانونی و با استفاده از ساختار درختی RCA+ شناسایی و راهحلهایی برای برطرفسازی آنها ارائه شد. براساس یافتههای این پژوهش 2 مانع مهم توزیع فیلم در بُعد کانالهای توزیع و شاخص نیروی انسانی قرار دارد و پس از آن بُعد منابع مالی و شاخص منابع مالی ورودی مهمترین مانع است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
نظام توزیع در شبکهی نمایش خانگی با رویکرد XTRIZ
چکیده انگلیسی مقاله
مقاله سعی شده موانع موجود در توزیع فیلم در شبکهی نمایش خانگی شناسایی شود و راهحل عملیاتی با استفاده از رویکرد حل خلاقانهی مسالهی (XTRIZ) ارائه شود. برای بررسی موانع توزیع، براساس پیشینهی تحقیق 6 بُعد، کانالهای توزیع، منابع مالی، فرایندهای سازمانی، مصرفکننده، مدیریت و محصول، در نظر گرفته شده است. برای استخراج موانع درون این 6 بُعد، 18 شاخص مدنظر قرار گرفتهاند و با مصاحبهی عمیق و ساختار نیافته و مشاهدهی فرایندهای سازمانی موسسهی مورد مطالعه، 90 مانع در 6 بُعد بیان شده شناسایی گردید. روش تحقیق از نوع آمیخته بوده و در بخش کمّی موانع شناسایی شده از طریق 114پرسشنامهی توزیع شده بین خبرگان و دستاندرکاران توزیع فیلم تجزیه و تحلیل شد. در بخش کیفی عوامل ایجادکنندهی آن موانع طی یک جلسه گروه کانونی و با استفاده از ساختار درختی RCA+ شناسایی و راهحلهایی برای برطرفسازی آنها ارائه شد. براساس یافتههای این پژوهش 2 مانع مهم توزیع فیلم در بُعد کانالهای توزیع و شاخص نیروی انسانی قرار دارد و پس از آن بُعد منابع مالی و شاخص منابع مالی ورودی مهمترین مانع است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
XTRIZ
نویسندگان مقاله
مهران رضوانی |
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
لیلا فنایی مرحمت |
دانشجوی دکتری کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_29476_4569b42468e446f672feb15521bc892e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-1765536.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات