این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
سیاست علم و فناوری
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۳۹-۵۳
عنوان فارسی
مناقشه بر سر کاربردی نبودن دانش دانشگاهی: به سوی نظریه "ساخت اجتماعی بهرهبرداری از دانش"
چکیده فارسی مقاله
دانش تولیدی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی امری اعتباری است زیرا فرآیند هرمنوتیک دوگانه یافتن قوانین لایتغیر در امور انسانی و اجتماعی را بسیار دشوار میسازد پژوهشهای انجامشده متعدد با رد جهانشمولی دانش تولیدی در عرصههای انسانی و اجتماعی و طرح بسترمندی چنین دانشی مهر تییدی بر ساخت اجتماعی دانش یا اعتباری بودن آن زدهاند اگر چه پژوهشهایی در باب صبغه ساخت اجتماعی و اعتباری دانش انجام شده ولی چندان به ساخت اجتماعی کاربست دانش یا اعتباری بودن استفاده از دانش توجه نشده است این نظریه مدعی است اگر چه دانشگاهها و مراکز پژوهشی در تولید دانش و بعضا بهرهبرداری از آن نقش ایفا میکنند ولی مقصر اصلی عدم کاربست دانش آکادمیک صرفا این محافل علمی نیستند نویسنده امیدوار است با پذیرش این نظریه سیاق گفتاری دانشپژوهان و خطمشیگذاران ملی در باب استفاده نکردن از دانش تولیدی دانشگاهی اثربخش در ایران قدری متحول شود
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Dispute over Inaplicability of Academic Knowledge: Toward a Theory of "Social Construction of Knowledge Utilization
چکیده انگلیسی مقاله
Knowledge of humanities and social sciences is enacted knowledge because based on the process of dublel hermeneutic seeking any unvarian law in the humanities and social affairs is very difficult Several studies refute the universality of knowledge in the humanities and social sciences and contexcuality of knowledge affirms the social construction of knowledge or enacted social knowldege Although there are several studies on social construction of knowledge and enacted social knowledge but little has been done to social utilization of knowledge This theory asserts that although universities and research centers contribute in generating knowledge and sometimes utilization of it but the main culprit for the nonapplication of academic knowledge is not f scientific circlesThe author hopes that by accepting this theory by scholars and policy makerswe can change the national discourse about the inapplicability of academic knowledge of academic production in Iran
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن دانایی فرد |
نشانی اینترنتی
http://jstp.nrisp.ac.ir/article_13000_c6790d4c650e71da68eacb891075c18d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/920/article-920-1766829.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات