این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۳۷-۶۰

عنوان فارسی ساخت و اعتباریابی مقیاسی جهت سنجش آمادگی سازمانی برای پیاده‎سازی اینترانت اجتماعی (مطالعه‎ی موردی: شرکت برق منطقه‎ای فارس)
چکیده فارسی مقاله یکی از دغدغه‎های سازمان‎ها، آگاهی از میزان آمادگی برای پیاده‎سازی اینترانت اجتماعی است. در پاسخ به این مسئله، پرسش‎نامه‎ای شامل 48 گویه تدوین شد. شرکت برق منطقه‎ای فارس با 820 نفر کارمند، به‎عنوان جامعه‎ی آماری انتخاب شد. نمونه‎ای مشتمل بر 262 نفر از کارکنان آن شرکت با استفاده از روش تصادفی سیستماتیک انتخاب و پرسش‎نامه‎ی تهیه‎شده در بین آنها توزیع شد. روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ سنجیده شد و درنهایت 43 گویه به‎دست آمد که می‎توان از آن در اندازه‎گیری آمادگی سازمانی برای پیاده‎سازی اینترانت اجتماعی استفاده کرد. نتایج نشان داد که شرکت مورد بررسی از نظر فرهنگ سازمانی، سیاست‎ها و رویه‎ها و منابع سازمانی، در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ ولی تجربه‎ی شخصی کارکنان در زمینه‎ی کار با اینترانت اجتماعی پایین است و ساختار سازمانی موجود نیز، ویژگی‎های لازم برای پیاده‎سازی اینترانت اجتماعی را ندارد. درنهایت بر مبنای یافته‎های پژوهش، پیشنهادهایی برای آمادگی بهتر شرکت در پیاده‎سازی اینترانت اجتماعی مطرح شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آمادگی سازمانی، اینترانت اجتماعی، سازمان 2، وب 2،

عنوان انگلیسی Scale Development and Validation for Measuring Organizational Readiness in order to Implement Social Intranet (A Study in Fars Regional Electric Company)
چکیده انگلیسی مقاله One of the organizations’ concerns is their awareness about the degree of readiness for implementing social intranet. In response to this problem, a 48 item questionnaire was developed. Fars Regional Electric Company consisting of 820 human resources was selected as statistical population. By systematic random method, 262 personnel were determined as sample and the developed questionnaire were distributed among them. Construct validity was measured by conformity factor analysis and reliability of questionnaire was measured by Cronbach’s alpha and finally 43 item were confirmed. Results showed that Fars Regional Electric Company enjoys the proper organizational culture, policy and procedure and organizational resource, but personal experience of people in social intranet area is low and organizational structure also doesn't have necessary characteristics for implementation of social intranet. Finally suggestions were introduced for improving company readiness in implementation of social intranet.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حبیب‎ا.. رعنایی کردشولی |
استادیار بخش مدیریت، دانشکده‎ی اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، ایران

مهدی قهرمانی فرد |
. کارشناس ارشد MBA ـ مدیریت استراتژیک، دانشگاه شیراز ، ایران


نشانی اینترنتی https://jitm.ut.ac.ir/article_30050_7c7c6508a77f78601176faab8c508922.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-1767722.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات