این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
دراسات فی العلوم الانسانیه
، جلد ۱۰، شماره ۳۴، صفحات ۱۱-۲۶
عنوان فارسی
نقد کتابهای درسی گروههای زبان و ادبیات عربی دانشگاهها « معیار ها و انتظار ها »
چکیده فارسی مقاله
در دهه های اخیر بعضی از موسسات دانشگاهها و گروهی از استادن مبادرت به تألیف و نشرکتابهایی در زمینه زبان و ادبیات عربی ، جهت تدریس در محافل دانشگاهی نوده اند . به ناچار باید حرکتی فعال موازی با حرکت تألیف و نشر ایجاد شود که محوریت آن نقد و بررسی این حرکت و جنبش باشد و این به خاطر بالا بردن سطح فعالیت و سیر آن به سوی هدف نهایی و مطلوب می باشد . هدف این مقاله تبیین و آشکار ساختن اساس و معیار هایی است که هنگام نقد و بررسی باید به دیده اعتبار به آن نگریسته شود ، و تعیین افقهای نه چندان دور و چار چوبهای کلی برای چنین تألیفاتی می باشد تا از جانب مولفان و موسساتی که اقدام به تألیف و نشر کتابها می کنند ، رعایت شود . این مقاله به بررسی موضوعات زیر می پردازد : کتاب در میراث ، نقد در میراث ، رابطه میان تألیف و نقد ، معیارهای ارزیابی متون و کتابهای درسی ، افقهای نقد و بررسی متون و کتابهای درسی در زمینه بررسی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی .
کلیدواژههای فارسی مقاله
نقد، کتابهای درسی دانشگاهی، زبان و ادبیات عربی،
عنوان انگلیسی
کتابهای درسی گروههای زبان و ادبیات عربی دانشگاهها « معیار ها و انتظار ها »
چکیده انگلیسی مقاله
دهه های اخیر بعضی از موسسات دانشگاهها و گروهی از استادن مبادرت به تألیف و نشرکتابهایی در زمینه زبان و ادبیات عربی ، جهت تدریس در محافل دانشگاهی نوده اند . به ناچار باید حرکتی فعال موازی با حرکت تألیف و نشر ایجاد شود که محوریت آن نقد و بررسی این حرکت و جنبش باشد و این به خاطر بالا بردن سطح فعالیت و سیر آن به سوی هدف نهایی و مطلوب می باشد . هدف این مقاله تبیین و آشکار ساختن اساس و معیار هایی است که هنگام نقد و بررسی باید به دیدة اعتبار به آن نگریسته شود ، و تعیین افقهای نه چندان دور و چار چوبهای کلی برای چنین تألیفاتی می باشد تا از جانب مولفان و موسساتی که اقدام به تألیف و نشر کتابها می کنند ، رعایت شود . این مقاله به بررسی موضوعات زیر می پردازد : کتاب در میراث ، نقد در میراث ، رابطه میان تألیف و نقد ، معیارهای ارزیابی متون و کتابهای درسی ، افقهای نقد و بررسی متون و کتابهای درسی در زمینه بررسی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حامد صدقی |
جامعه تربیت معلم
نشانی اینترنتی
http://aijh.modares.ac.ir/article_7195_345fdb967c31fbcd972313efe4c92b0f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات