این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۲۲-۳۵
عنوان فارسی
اثر تغییرات در شاخصههای سامانه پاشش سوخت به منظور بهینهسازی عملکرد و آلایندهها در موتورهای دیزلی تزریق مستقیم
چکیده فارسی مقاله
پارامترهای سیستم پاشش سوخت، نقش بسزایی را در فرآیند احتراق و در نتیجه مصرف سوخت و آلایندههای خروجی دارند. به همین دلیل در این مطالعه، بطور جامع با اعمال تغییرات در شاخصه های مختلف سیستم پاشش سوخت نظیز زمان شروع و بازه تزریق سوخت، هندسه نازل، تعداد و قطر سوراخ نازل و همچنین زاویه و فشار پاشش سوخت، به بررسی بهینه عملکرد و آلایندهها در یک موتور دیزلی تزریق مستقیم پرداخته شده و در نهایت بهینه ترین حالت ممکن از دیدگاه کاهش آلایندهها و همچنین کاهش مصرف سوخت، بیان شده است. برای ارزیابی نتایج حاصل از شبیه سازی، مقدار بیشینه فشار تجربی و زاویه رخداد آن با مقدار حاصل از حل عددی مقایسه شده است. در کنار این پارامتر، مقادیر تجربی آلاینده های NOx و soot و همچنین مصرف سوخت ویژه ترمزی، با مقادیر تئوری مقایسه شده است. این مقایسه ها نشان می دهند که تطابق خوبی بین نتایج حاصل از حل عددی و نتایج تجربی وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تزریق سوخت، آلایندگی، مصرف سوخت،
عنوان انگلیسی
The Effect of Variations in Fuel Injection System Characteristics for Optimization of Performance and Emissions in DI Diesel Engines
چکیده انگلیسی مقاله
Parameters of fuel injection system, play an important role in the combustion process and, consequently, fuel consumption and emissions output. Therefore, in this study, the effects of various parameters such as Injection timing, injection during, the geometry of the injector, (the injector orifice diameter), Spray cone angle and fuel injection pressure on the performance and emissions of a DI marine diesel engine have been investigated. To evaluate the results of simulation, the maximum In-cylinder pressure has been compared with experimental data. In addition to this parameter, the experimental values of NOx, soot and brake specific fuel consumption (BSFC) have been compared with simulated results. The results of simulation show that the good agreement with experimental data.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Fuel injection, Pollutants Emission, Bsfc
نویسندگان مقاله
عباس زارع نژاد اشکذری | zarenejad ashkezari
دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک، دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
علیرضا حسین نژاد |
دانشیار گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
سعید فراهت |
استاد گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_19589_821c1e9b325fc028f5dbe43aeb680a30.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات