این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۵۴-۶۴
عنوان فارسی
پیاده سازی لولای الاستیک جهت انجام آزمایش سازه ای بر روی یک شناور تک بدنه باریک در حوضچه کشش
چکیده فارسی مقاله
با افزایش تقاضا برای حمل و نقل سریع در دریا نیاز است که بتوان بگونه ای گلوگاهها و قیود مرتبط با سرعت پایین شناور ها را مرتفع نمود. این تقاضا بیشتر در حوزه نظامی و حمل مسافر می باشد که الزام به داشتن شناورهای تندرو تک بدنه یا چند بدنه را به دنبال خواهد داشت. با افزایش اندازه و سرعت شناورها نیاز به توسعه دانش درک بارهای دینامیکی سازه ای و پاسخ های ارتجاعی سازه می باشد. از اهم مواردی که طراحان علاقه مند به استخراج آن می باشند، ممانهای خمشی و نیروهای برشی در امواج و نیورهای ناشی از کوبش و در نتیجه آن ویپینگ و اسپرینگینگ می باشد. روشهای مختلف تحلیل برای پیش بینی نیروها و پاسخهای ارتجاعی را می توان به تحلیل مقیاس واقعی شناور، روشهای عددی و آزمایش مدل فیزیکی می باشد. در آزمایش مدل از روشهای هیدروالاستیک، ستون فقرات صلب و ستون فقرات انعطاف پذیر بهره گرفته می شود. در روش ستون فقراتی، از یک تیر سرتاسری بر روی مدل استفاده می شود که روش پیاده سازی تجهیزات اندازه گیری بر روی تیر صلب و انعطاف پذیر با یکدیگر متفاوت می باشد. چگونگی استخراج مشخصات ابعادی لولای الاستیک بکار رفته در تیر انعطاف پذیر در مدلهای مورد آزمایش و پیاده سازی آن برای انجام آزمایشات بایستی به درستی مورد تحلیل قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تشابه سازه ای، آزمایش مدل، لولای الاستیک، ستون فقرات،
عنوان انگلیسی
Implementation Of Elastic Hinge For Structural Slender Ship Model Test In Towing Tank
چکیده انگلیسی مقاله
With increasing demand for rapidly sea transport, it is needed to overcome the constraints related to vessel low speeds. This demand appears mainly in the Millitary and passengers-carrying fields, which necessitates the need to high speed mono-hull or multi-hull vessels. With increase in the size and speed of the vessels, the need to develop an understanding of the structural dynamic loads and structural flexible responses is felt. The most important issues that the designers are interested in them are extraction of the bending moments and shear forces and also the forces induced by slamming effect. Among the different methods available for prediction of the affecting forces and structural responses full scale model test, numerical methods and scaled model test can be mentioned. Hydroelastic method, rigid backbone method and flexible backbone method are used in testing the scaled models. In the backbone method, a continuous beam is attached to the model. The methods to implement the measuring equipments on the rigid and flexible beams are different from each other. In this study, dimensional characteristics of the applied elastic hinges in the flexible beams in the scaled test models are extracted and the way to implement them in order to perform the tests is described.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Structural Similarity, Model Test, Elastic Hinge, Backbone
نویسندگان مقاله
کریم اکبری وکیل ابادی | akbari vakil abadi
دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
محمدرضا خدمتی | mohammad reza
استاد دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
حبیب ا سیاری |
دانشیار دانشگاه عالی دفاع ملی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه عالی دفاع ملی (Supreme national defense university)
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_19027_21a07d91704815d84077d4c94dcf9e1c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات