این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۷۴-۸۲
عنوان فارسی
تحلیل آئرودینامیکی ایرفویل دوبعدی در مجاورت سطح با درنظر گرفتن تئوری لایهی مرزی بااستفاده از روش پانل مرتبه بالا
چکیده فارسی مقاله
روش پانل مرتبه بالا برای تحلیل آئرودینامیکی ایرفویل دوبعدی سری چهاررقمی ناکا در مجاورت سطح و با درنظر گرفتن تئوری لایهی مرزی، مورد مطالعه قرار گرفته است. ابتدا ایرفویل دوبعدی به کمک معادلات کوادراتیک بیزیر، مدلسازی میشود. سپس با استفاده از قضیهی دوم گرین و تابع گرین برای مسائل دوبعدی، پتانسیل آشفتگی در هر نقطه از میدان جریان پتانسیل، محاسبه میشود. برروی پانلهای درجه دو ایرفویل، تکین گردابه بصورت خطی توزیع میشود. بر روی پانلهای خطی زمین نیز، تکین چشمه بصورت یکنواخت، قرار میگیرد. اعمال شرط مرزی نیومن برروی نقاط کنترل ایرفویل و زمین، نتایج را در حالت پتانسیل بدست میدهد. سپس با استفاده از روابط نیمه تجربی، تئوری لایهی مرزی را اعمال میکنیم. در آخر نیز، اثر پارامترهای مختلف هندسی و محیطی را برروی نیروی لیفت و درگ مورد بررسی قرار میدهیم. مقایسه-ینتایجنشانداد،ایرفویلدرفواصلنزدیکتربهزمین،ازعملکردآئرودینامیکیبهتری،برخورداراست. همچنینبرایدستیابیبهبالاترینبازدهوکیفیتآئرودینامیکی،نزدیکترین نقطهی سطح زیرین ایرفویل به زمین، تا حد ممکن به لبهی فرار ایرفویل نزدیک باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Higher Order Panel Method for the Analysis of Airfoil near Free Surface Whereas Boundary Layer Theory
چکیده انگلیسی مقاله
The combined high-order panel method and boundary layer theory applied for the calculation of the aerodynamic characteristicsof 2D airfoils moving above the free surface. The body is divided into 2nd order panels, which are approximated by the quadratic Bezier curve form. Each panel is associated with a vortex distribution of unknown strength which varies linearly.The collocation approach was employed to satisfy the Neumann boundary condition. The flow past a lifting body cannot be uniquely determined unless some additional condition (i.e. Kutta Condition) is specified. In addition, the free surface is modeled by point source singularity. Having solved for the unknown strengths, 2nd Green’s theorem can be used in order to find the potential at any point inside the fluid domain. This method is then extended to determine the viscous effect by utilizing the semi-empirical formula, which is implemented in different boundary layer regimes. Results show when the wing is close to the ground, the lift force increases while the drag decreases. In addition, the result shows the lowest point of the lower surface of the foil has to be located at the nearest possible position to the trailing edge.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن قاسمی |
دانشیار دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
محمود غیاثی |
استادیار دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
مصطفی قربانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_19029_fe8a24879864ab5702cbab135c0aec03.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات