این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۱۵-۳۶
عنوان فارسی
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر شکلگیری قابلیتهای چابکی سازمان (بررسی موردی شرکتهای خودروساز تجاری)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با عنوان شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر شکلگیری قابلیتهای چابکی سازمان"بررسی موردی شرکتهای خودروساز تجاری" انجام شده است. در ابتدا به مطالعه مبانی نظری پرداخته شد. مجموعه اطلاعات گردآوری شده در این مرحله، برای محقق این امکان را فراهم آورد تا مدل مفهومی تحقیق را تبیین نماید. سپس با استفاده از ابزار مصاحبه با خبرگان، شاخصهای مناسب جهت سنجش متغیرهای موجود در مدل شناسایی گردید. در مرحله بعد پرسشنامه پژوهش طراحی شد. این پرسشنامه حاوی 116 سؤال در مقیاس هفت گزینهای لیکرت است و پس از تأیید روایی و پایایی، توسط 250 نفر از افرادی که با روش خوشهای از بین خبرگان صنعت خودرو انتخاب شده بودند، تکمیل گردید. نتایج پژوهش نشان داد قابلیتهای چابکی سازمان و زنجیرهی تأمین درونی شرکتها کمتر تحت تأثیر عوامل محیطی هستند و این عوامل بیشتر ار تواناسازهای چابکی تأثیر میپذیرند و محرکهای محیطی از طریق تواناسازهای چابکی، فرایندهای زنجیرهی تأمین و قابلیتهای چابکی سازمان را تحت تأثیر قرار میگیرند. همچنین در این مطالعه، با استفاده از مدل دلتا، اثر عوامل محیطی بر اساس جایگاه استراتژیکی که سازمان در بازار برای خود ایجاد کرده، مورد تحلیل قرار گرفت و درنهایت هر یک از زیر مجموعههای ابعاد اصلی مدل با استفاده ازروش دیماتل اولویتبندی شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identify and Rank the Factors Affecting the Formation of the Agility Capabilities (Case study: The Automobile Trading Companies)
چکیده انگلیسی مقاله
The present study intended to Identify and rank the factors affecting the formation of the agility capabilities in the automobile industry of Iran. Initially the theoretical principles were discussed. The data gathered in this stage provided us with the possibility to present a conceptual framework for the study. Subsequently, through interviewing with experts, some indices for evaluating the variables in the model were identified. On the following stage, a questionnaire was developed. The questionnaire included 116 items, based on a 7-point Likert scale. After determining the validity and reliability of the questionnaire, 250 experts in automobile industry, chosen by cluster sampling, completed the questionnaire. The results of the research revealed that agility capability, and the internal supply chain of the organizations were less affected by environmental factors than agility enablers. The environmental stimuli by means of agility enablers, supply chain processes, agility capabilities influence organizations. Moreover, using the delta model, the effect of environmental factors on strategic position that an organization finds for itself in the marketplace, was analyzed. And finally, the subsets of the main aspects of the model were prioritized through DEMATEL technique.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمد سید حسینی |
استاد دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
علی رجبزاده قطری |
دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
محمود البرزی |
دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
سید مصطفی رضوی |
دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
علی رمضانی |
دانشجوی دکترای، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://imj.ut.ac.ir/article_72257_699309cfdbdb31241939d9488f87f266.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-1792776.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات