این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۶۹-۷۴
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی عوامل نهادی مؤثر بر انتخاب راهبرد تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی فناوری نانو
چکیده فارسی مقاله
جمهوری اسلامی ایران با قرار گرفتن در جایگاه داوزدهم دنیا در تولید دانش نانو میتواند جایگاه مناسبی را در تجاریسازی و تولید ثروت از فناوری نانو کسب کند. این پژوهش به دنبال شناسایی و اولویتبندی عوامل نهادی مؤثر بر انتخاب راهبرد تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی فناوری نانو است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) است. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان متخصص و در بخش کمی شرکتهای فعال فناوری نانو است. ابزار گردآوری دادهها در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمی، پرسشنامه و روش تحلیل دادهها در بخش کیفی، کدگذاری باز، محوری و انتخابی و در بخش کمی، تحلیل عاملی تأییدی و مقایسه زوجی است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که شش عامل نهادی بر انتخاب راهبرد تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی فناوری نانو در ایران مؤثرند که به ترتیب اولویت عبارت از سابقه و قراردادهای دانشگاه، فرهنگ دانشگاه، نهادهای حمایت کننده، اهداف و مأموریت دانشگاه، سرمایه اجتماعی دانشگاه و سیاستهای دانشگاه است. این شش بُعد در قالب 20 جزء فرعی شناسایی و اولویتبندی شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying and Prioritization Institutional Factors Influencing on Choosing Academic Researches Commercialization Strategies in Nanotechnology
چکیده انگلیسی مقاله
Locating in the world's twelfth position in nano-science production, Islamic Republic of Iran can achieve a suitable place in the commercialization and wealth creation of nanotechnology. This research aims to identify and prioritize institutional factors influence choosing of academic researches commercialization strategy in nanotechnology. This research is applicable from purpose point of view and is qualitative - quantitative from point of data collection. The statistical population of the qualitative research part are academic experts and of quantitative part are companies active in nanotechnology. Data collection was conducted through interviews in qualitative part and through questionnaire in quantitative part, and also data analysis methods were primary, open, axial and selective coding in qualitative part and confirmatory factor analysis and paired comparison in quantitative part. The findings show that six institutional factors affect choosing academic research commercialization strategies for nanotechnology in Iran which are history background and contracts of university, university culture, supporting institutions, university goals and missions, university's social capital and university policies in priority order. The six factors have been identified and prioritized in 20 sub-factors
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسماعیل کلانتری |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران
محمدرضا میگونپوری |
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://imj.ut.ac.ir/article_72260_9bd61ccd81ace4b1fe95588a7cc636b4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-1792779.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات