این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۹، شماره ۲۶، صفحات ۱۳۵-۱۶۴

عنوان فارسی فراتحلیل روایی آزمون‌های مبتنی بر نقشه مفهومی
چکیده فارسی مقاله هدف از اجرای پژوهش حاضر، فراتحلیل پژوهش‌هایی بود که روایی آزمون‌های مبتنی بر نقشه مفهومی را بررسی کرده بودند. روش‌های نمونه‌گیری پژوهش، هدفمند و گلوله برفی بودند. پس از حذف پژوهش‌های نامربوط، تعداد 29 پژوهش به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. این پژوهش‌ها شامل مقاله‌ها، پایان‌نامه‌‌ها و طرح‌های پژوهشی بود که در مجله‌های مختلف چاپ شده یا در دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر داخلی و خارجی اجرا شده بودند. از این پژوهش‌ها تعداد 153 اندازه اثر به دست آمد. بعد از بررسی ملاک‌های ورود و خروج و حذف داده‌های پرت، تعداد 143 اندازه اثر باقی ماند که با نرم‌افزار CMA ویرایش 2 تحلیل شدند. نتایج فراتحلیل نشان داد که آزمون‌های مبتنی بر نقشه مفهومی دارای اندازه اثر ترکیبی 486/. بوده که بر طبق ملاک کوهن برای تحقیقات همبستگی، اندازه اثر بزرگی محسوب می‌شود. نتایج به دست آمده از فراتحلیل حاضر نشان داد که آزمون‌های مبتنی بر نقشه مفهومی از روایی مناسبی برخوردارند و می‌توان از این آزمون‌ها برای هدف‌های ارزیابی در حیطه‌های مختلف استفاده کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فراتحلیل، آزمون‌های مبتنی بر نقشه مفهومی، روایی،

عنوان انگلیسی The meta-analysis of the concept map-based tests validity
چکیده انگلیسی مقاله ---
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ---

نویسندگان مقاله صادق صیادی |
دانشجوی دکتری رشته روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. تبریز

جواد مصرآبادی |
استاد رشته روان‌شناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

رامین حبیبی کلیر |
استادیار، رشته روان‌شناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز

ابوالفضل فرید |
ستادیار، رشته روان‌شناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_36117_1e3734ac3d5d727feba5f4fa59c64a56.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-1796047.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات