این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۲، شماره ۴۶، صفحات ۸۹-۱۲۰
عنوان فارسی
سنتزپژوهی متغیرهای پیشبین و ملاک در پژوهشهای همبستگی حوزه روش تدریس
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف سنتزپژوهی متغیرهای پیشبین و ملاک در پژوهشهای همبستگی حوزه روش تدریس اجرا شد. جامعه پژوهش، تمام پژوهشهای همبستگی بانکهای اطلاعاتی داخلی (Magiran و SID) و خارجی (Taylor & Francis و Science Direct) در زمینه روش تدریس بود. معیار شمول پژوهشها، مرتبط بودن با هدف پژوهش و بازه زمانی برای پژوهشهای داخلی از سال 1390 تا 1396 و برای پژوهشهای خارجی از سال 2010 تا 2017 بود. برای جستوجوی پژوهشها از واژه کلیدی روش تدریس استفاده شد. درمجموع تعداد 47 پژوهش داخلی و 44 پژوهش خارجی از بانکهای اطلاعاتی دریافت شد. متغیرهای پیشبین و ملاک استخراج و فراوانی آنها محاسبه شد. نتایج نشان میدهد که در پژوهشهای داخلی روش مشارکتی، کاوشگری و حل مسئله و در پژوهشهای خارجی روش مشارکتی، استفاده از رایانه در آموزش، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و آموزش مجازی مهمترین متغیرهای پیشبین هستند. همچنین در پژوهشهای داخلی یادگیری، رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی و در پژوهشهای خارجی یادگیری، نگرش و پیشرفت تحصیلی مهمترین متغیرهای ملاک هستند. بر اساس نتایج این پژوهش پیشنهاد میشود که در پژوهشهای آینده، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهبود روشهای تدریس بهعنوان متغیر پیشبین و نگرش بهعنوان متغیر ملاک بیشتر در نظر گرفته شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روش تدریس، متغیرهای پیشبین، متغیرهای ملاک، پژوهشهای همبستگی،
عنوان انگلیسی
Research synthesis of predictor and criterion variables in correlational research on teaching methodology
چکیده انگلیسی مقاله
---
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
---
نویسندگان مقاله
محمدعلی رستمی نژاد |
استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند
عمید آزدگان |
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_36125_cb5d2492524ebbecf54ba4416369891a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-1796770.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات