این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
یافته، جلد ۱۶، شماره ۴، صفحات ۵-۱۷

عنوان فارسی امکان‌سنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی لرستان از دیدگاه اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان اجرایی در سال تحصیلی ۹۲-۹۱
چکیده فارسی مقاله مقدمه: امروزه یادگیری الکترونیک به عنوان یکی از بسترهای مؤثر آموزشی محسوب می‌شود و با توجه به قصد دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای پیاده‌سازی این نوع آموزش، پژوهش حاضر به بررسی امکان اجرای یادگیری الکترونیک در دانشگاه از دیدگاه اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان اجرایی در سال تحصیلی 92-91 پرداخته است. بحث و نتیجه‌گیری: در حال حاضر آمادگی لازم برای اجرای پروژه یادگیری الکترونیک در دانشگاه وجود ندارد و برای پیاده‌سازی این شیوه آموزشی باید زیرساخت‌های مربوط فراهم گردد. یافته‌ها: دانشگاه علوم پزشکی لرستان از نظر آمادگی تجربه آموزشی و فنی، آمادگی فرهنگی، آمادگی تجهیزات، آمادگی شبکه ارتباطی، آمادگی نیروی انسانی، آمادگی مدیریت، آمادگی سیاست‌های آموزشی، آمادگی امنیت و آمادگی پشتیبانی در سطح مطلوبی قرار ندارد و فقط از نظر قوانین و مقررات در سطح مطلوبی قرار دارد. مواد و روش‌ها: روش مطالعه، توصیفی-مقطعی بوده است. تعداد 316 نفر دانشجو، 84 نفر عضو هیئت علمی و سیزده نفر از مدیران و کارکنان به روش سرشماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه چند بعدی داراب (آمادگی تجربه آموزشی و فنی، آمادگی فرهنگی، آمادگی تجهیزات، آمادگی شبکه ارتباطی، آمادگی قوانین و مقررات، آمادگی منابع انسانی، آمادگی مدیریت، آمادگی سیاست‌های آموزشی، آمادگی امنیت، آمادگی پشتیبانی) استفاده شد. روایی و پایایی ابزار مورد استفاده با روایی محتوایی و فرمول آلفای کرونباخ (82/0) تأیید شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Feasibility study of e-Learning project at Lorestan university of medical sciences from the viewpoint of faculty members, students, managers and executive staff in 2012-13
چکیده انگلیسی مقاله  Background: Nowadays, e-Learning is considered as one of the effective media of education. Since there is a tendency to implement this project at Lorestan university of medical sciences, the current study aimed to investigate the feasibility of implementing e-Learning project at this university from the perspective of professors, students, managers and executive staff in 2012-13. Materials and Methods: The study design was descriptive and cross sectional. Using stratified random sampling, 316 students, 84 faculty members and 13 managers and staff were selected by census method. In order to collect data, Darab Multidimensional Questionnaire (DMQ) (readiness of training and technical experience, cultural readiness, readiness of equipment, readiness of communication network, readiness of regulations, readiness of human resource, readiness of management, readiness of training policies, readiness of security and readiness of support) was used. The validity and reliability of the instrument were obtained using content validity and Cronbach's alpha (0.82), respectively. Results: Readiness of training and technical experience, cultural, equipment, readiness of communication network, human resource, management, training policies, security, and support in the university is not at the desirable level however, readiness of regulations is at the desirable level. Conclusion: There is currently no readiness required for the implementation of e-Learning project and that the relevant infrastructures should be provided to promote the current situation. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی شیخیان | ali sheikhain
faculty of medicine, lorestan university of medical sciences, khorramabad, iran
دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی لرستان (Lorestan university of medical sciences)

خدیجه علی آبادی | khadigeh aliabadi
faculty of psychology and educational sciences, allameh tabataba apos;i university, tehran,iran
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

لیلا رویین | leila roein
edc, lorestan university of medical sciences, khorramabad, iran
دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی لرستان (Lorestan university of medical sciences)

منیجه هوشمندجا | manijeh hooshmandja
faculty of psychology and educational sciences, allameh tabataba apos;i university, tehran, iran
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://yafte.lums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1280-26&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات