این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مهندسی و مدیریت کیفیت
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۳۲۷-۳۳۶
عنوان فارسی
پیشبینی ارزش عمر مشتری توسط مدل RFM توسعهیافته (مطالعه موردی شرکت بیمه)
چکیده فارسی مقاله
در شرایط رقابتی امروز، مشتریان مهمترین منبع درآمد شرکتهای صنعتی، تجاری و موسسات خدماتی به حساب میآیند. این درحالی است که پیشبینی ارزش طول عمر مشتری و تخصیص بودجه و منابع محدود به سودآورترین مشتریان، کمک شایانی به مدیران در جهت کسب بازار و افزایش سودآوری خواهد نمود. در این پژوهش، ابتدا به تعیین ارزش عمر فعلی مشتریان براساس مدل
RFM
توسعهیافته و با استفاده از وزندهی سلسله مراتبی پرداخته و سپس، احتمال ریزش مشتریان را برپایه توزیع هندسی زمان انتظار مدلسازی میکنیم. در ادامه با استفاده از مدل زنجیره مارکوف به
تحلیل تغییر وضعیت رفتار مشتریان
پرداخته و در انتها، ارزش طول عمر هر مشتری که شامل ارزش عمر فعلی و آینده مشتری میباشد تعیین میشود. همچنین، به منظورکاربرد این پژوهش، رویکرد معرفیشده، در قالب یک مطالعه موردی در خصوص شرکت بیمه به کار گرفته شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدل RFM، ارزش عمر مشتری، زنجیره مارکوف، وزندهی سلسله مراتبی، توزیع احتمال هندسی،
عنوان انگلیسی
پیشبینی ارزش عمر مشتری توسط مدل RFM توسعهیافته (مطالعه موردی شرکت بیمه)
چکیده انگلیسی مقاله
در شرایط رقابتی امروز، مشتریان مهمترین منبع درآمد شرکتهای صنعتی، تجاری و موسسات خدماتی به حساب میآیند. این درحالی است که پیشبینی ارزش طول عمر مشتری و تخصیص بودجه و منابع محدود به سودآورترین مشتریان، کمک شایانی به مدیران در جهت کسب بازار و افزایش سودآوری خواهد نمود. در این پژوهش، ابتدا به تعیین ارزش عمر فعلی مشتریان براساس مدل
RFM
توسعهیافته و با استفاده از وزندهی سلسله مراتبی پرداخته و سپس، احتمال ریزش مشتریان را برپایه توزیع هندسی زمان انتظار مدلسازی میکنیم. در ادامه با استفاده از مدل زنجیره مارکوف به
تحلیل تغییر وضعیت رفتار مشتریان
پرداخته و در انتها، ارزش طول عمر هر مشتری که شامل ارزش عمر فعلی و آینده مشتری میباشد تعیین میشود. همچنین، به منظورکاربرد این پژوهش، رویکرد معرفیشده، در قالب یک مطالعه موردی در خصوص شرکت بیمه به کار گرفته شده است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدل RFM, ارزش عمر مشتری, زنجیره مارکوف, وزندهی سلسله مراتبی, توزیع احتمال هندسی
نویسندگان مقاله
علیاصغر بازدار |
استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان، گلپایگان، اصفهان، ایران
شیرین بهرامی |
دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان، گلپایگان، اصفهان، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.pqprc.ir/article_91966_4c8f12e6e111dc1edc4b06dc08341757.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1261/article-1261-1811657.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات