این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
یافته، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی اثربخشی آموزش مهارت‌های اجتماعی بر کاهش اعتیادپذیری در دانش‌آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران
چکیده فارسی مقاله ترکیب سنی جمعیت کشور ، اولویت بخشی به راهبردهای پیشگیرانه اعتیاد به مواد مخدر را آشکار می سازد . هدف پژوهش ، بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های اجتماعی بر کاهش اعتیادپذیری دانش‌آموزان دختر درمقطع پیش‌دانشگاهی شهر تهران است. بحث و نتیجه گیری: برگزاری دوره های آموزش مهارت های اجتماعی برای مبارزه با گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر باید مطمح نظر گروه های مرجع همچون مشاوران ، مربیان مدارس و برنامه ریزان اجتماعی قرار گیرد. بعلاوه این روش می تواند به منزله رهیافتی مقابله ای در آموزش نوجوانان مورداستفاه قرار گیرد. یافته ها: تحلیل داده ها بیانگر تفاوت معنی دار بین نتایج آزمون ها در دو گروه کنترل و آزمایشی بود و نشان داد که آموزش مهارت‌های اجتماعی باعث کاهش اعتیادپذیری ، آمادگی به اعتیاد و کاهش اعتراف به آن در نوجوانان می‌شود مواد و روش ها: برای جمع آوری اطلاعات تحقیق ، در مرحله پیش آزمون 300 دانش آموز دختر و از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردیدند. سپس در مرحله پس آزمون در هریک از دو گروه کنترل و آزمایشی ، 15 دانش آموز شرکت و به منظور جمع آوری داده ها از آزمون t مستقل برای تعیین معناداری تفاوت میانگین‌ها استفاده گردید
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مهارت‌های اجتماعی ، اثربخشی ، اعتیاد ، دانش‌آموزان دختر

عنوان انگلیسی Effectiveness of Social skills training on decreasing the likelihood of Tehran Pre- university school girls’ addiction
چکیده انگلیسی مقاله The age structure of population in our country has been exposed priority to preventive strategy to narcotic substances. The purpose of present research is to survey the effectiveness of social skills training on decreasing the likelihood of school girls’ addiction in pre-university schools of Tehran city. Materials and Methods:For collecting research data related to effectiveness of social skills training on addiction decrease among school girls, in pretest stage, 300 girls were selected by random simple sampling method in Tehran city. Then in post-test stage in each one of the control and experimental groups, 15 students attended in order to gather information from independent T-test to determie significance of difference between means and F-test to compare scores. Results: Analysis of data showed significant difference between the results of the two tests in both groups of control and experimental and also showed that social skills training can cause decrease in the likelihood of school girls’ addiction, preparation to addiction, and decrease in the youth’s confession to it . Discussion: Social skill training courses to campaign against youth's inclination to narcotic drugs must fulfill the requirements set by referent groups such as consultants, school teachers, and social planners. In addition, this method can be used as a contrastive approach for cooperative learning in youth education
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Social skills, Effectiveness, Addiction, School girls

نویسندگان مقاله لیدا کاکیا | lida kakia
alameh tabatabaei university, tehran,iran.
خیابان سپهبد قرنی،نبش کوچه ملک الکلامی،پلاک 131،مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
سازمان اصلی تایید شده: مجلس شورای اسلامی


نشانی اینترنتی http://yafte.lums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-145-168&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات