این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
یافته، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی رضایت مندی شغلی اساتید هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
چکیده فارسی مقاله مقدمه: شناخت عوامل موثر در ایجاد رضایت شغلی می تواند در افزایش رضایت شغلی اعضای هیات علمی و ایجاد انگیزه در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی مفید باشد . با توجه به این مهم پژوهش فوق با هدف تعیین میزان رضایت شغلی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال 1386 انجام گرفت. یافته ها: در برر سی رضایت کلی 1/41% نمونه ها رضایت کامل داشتند. آزمون آماری کای دو بین رضایت کلی با حیطه های حقوق و مزایا(001/0= p ) ،فرصتهای ارتقاء(001/0= p ) ،نحوه سرپرستی (0001/0 p= ) ، امنیت شغلی (0001/0 p= ) ، شرایط فیزیکی محیط کار(001/0 p= ) ، وماهیت کار (001/0 p= ) ارتباط معناداری نشان داد. مواد و روش ها: پژوهش فوق توصیفی مقطعی که برروی اعضاء هیات علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی لرستان که حداقل دو ترم تحصیلی فعالیت آموزشی داشتند ، انجام شد .ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بر گرفته از پرسشنامه رضایت شغلی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل 45 سوال در حیطه های حقوق و مزایا ، فرصتهای ارتقاء ،نحوه سرپرستی و ارتباطات ،امنیت شغلی ،شرایط فیزیکی و محیط ،ماهیت کار بصورت خود ایفاء تکمیل ، و بصورت توزیع فراوانی ،میانگین و انحراف معیار با نرم افزار spss ver 11.5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش مسئولین معاونت آموزشی و پژوهشی بایستی منابع رضایت و عدم رضایت شغلی را بخوبی شناسایی وبا ایجاد فرصتهایی برای ارتقاء و توسعه فردی ،انتخاب مدیران براساس شایستگی و با مشارکت اعضای هیات علمی، دقت در امر ارزشیابی صحیح عملکرد ، بکارگیری صحیح سیستم تشویق و تنبیه با استفاده از شیوه های نوین مدیریتی، ایجاد تسهیلات و امکانات رفاهی ، تعدیل در سقف موظفی افراد،دخالت اعضاء در تصمیم گیری ها رضایت شغلی را افزایش دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایت شغلی، اساتید ،هیات علمی، عوامل رضایت شغلی، دانشگاه

عنوان انگلیسی Study of job satisfaction among faculty members of Lorestan university of medical science
چکیده انگلیسی مقاله Recognition of effective factors in creating job satisfaction can be useful in increasing it in faculty members and gives them motivation , which in turn promotes educational and research purposes. Considering this important issue, the present study was conducted to determine the job satisfaction level of the faculty members of Lorestan university of medical sciences in 2007. Materials and Methods: This descriptive, cross-sectional study included the faculty members of Lorestan university of medical sciences who had participated in educational affairs at least for two semesters. Data gathering tool was a questionnaire adapted from a job satisfaction questionnaire of Isfahan university of medical sciences haing45items including salary and fringe benefits, promotion opportunities, supervision and communications, job security, physical conditions of work environment, and job nature. The questionnaire was filled out by the faculty members, and the data were collected and analyzed as frequencies, means, and standard deviations using the SPSS software, version 11.5. Results: Concerning general satisfaction, 41.4% of the faculty members had total satisfaction. The Chi-square test showed significant relationships between general satisfaction and salary and fringe benefits (p=0.001), promotion opportunities (p=0.001), supervision (p=0.0001), job security (p=0.0001), physical conditions of work environment (p=0.001), and job nature (p=0.001). Conclusion:According to the research results it is recommended that the authorities recognizing job satisfaction and unsatisfaction resourse, try to make opportunies for personal developmen, to select managers based on their competency and viewpoints of scientific members, using punishment and encouragement system and providing welfare facilities, raise the job satisfaction in faculty members.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فریده ملکشاهی | faride malekshahi
department of nursing, faculty of nursing and midwifery . lorestanuuniversity of medical sciences, khorramabad,iran
خرم آباد،کیلو متر3 جاده خرم آباد– بروجرد، مجتمع پردیس دانشگاهی ، دانشگاه علوم پزشکی. دانشکده پرستاری و مامایی

علی فرهادی | ali farhadi
department of community medcine, faculty of medicine, lorestan university of medical sciences, khorramabad,iran
گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی لرستان (Lorestan university of medical sciences)

فریبا امینی | fariba amini
department of nursing .faculty of nursing and midwifery, lorestan unversity of medical sciences, khorramabad,iran
دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد، دانشگاه علوم پزشکی لرستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی لرستان (Lorestan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://yafte.lums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-145-152&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات