این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۱، شماره ۲، صفحات ۲۴۹-۲۶۰
عنوان فارسی
بررسی تاثیر پایه بر میدان جریان باد اطراف دو ساختمان هم ردیف
چکیده فارسی مقاله
در تحقیق حاضر میدان جریان متلاطم باد اطراف دو ساختمان هم ردیف بدون پایه و بر روی پایه در فواصل مختلف به روش عددی بررسی شده است. به منظور مدل سازی آشفتگی از دو مدل آشفته RNG k-ɛ و k-ɛ تحقق پذیر استفاده شده است. بر اساس شبیه سازیهای عددی صورت گرفته، توزیع سرعت طولی اطراف ساختمانهای منفرد بدون پایه و بر روی پایه با نتایج آزمایشگاهی موجود مقایسه شدهاند. سپس با استفاده از مدل اعتبار سنجی شده، برای شبیه سازی میدان جریان اطراف ساختمانهای هم ردیف بدون پایه و بر روی پایه از مدلk-ɛ تحقق پذیر استفاده شده و سرعت طولی برای دو عدد رینولدز 17000 و170000 ارائه شده اند. به صورت تقریبی میدان سرعت اطراف مدل ساختمان های بدون پایه در دو عدد رینولدز مشابه می باشند، اگر چه برای ساختمان های بر روی پایه تفاوت اندکی در توزیع سرعت به ویژه در بخش زیرین و روی ساختمان ها مشاهده می شود. مقایسه نتایج نشان میدهد که قرار دادن ساختمان بر روی پایه به دلیل حذف ناحیه جریان برگشتی در پشت ساختمان منجر به کاهش نیروی پسای وارده به ساختمان میگردد. همچنین وجود پایه ها سبب می شود که طول اتصال مجدد بر روی ساختمان بالادست افزایش یابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effect of Support on Wind Flow Field Around Array of Two Inline Buildings
چکیده انگلیسی مقاله
In the present study turbulent air field around inline surface-mounted and supported buildings with different longitudinal distance has been investigated numerically. In order to model influence of turbulence, RNG k-ɛ and Realizable k-ɛ turbulence models were applied. For validation of numerical model longitudinal velocity distribution around single building has been calculated by these turbulence models and compared with experimental results. Consequently, the validated numerical model is used to simulate flow field around two inline surface-mounted and supported buildings. Results have been reported for two Reynolds number (17000, 170000) based on free stream velocity and building height. Approximately, same velocity field was observed for non-supported buildings at two flow Reynolds numbers, however small difference was observed in velocity distributions for the case of supported buildings especially in the bottom of the buildings and over the buildings. Comparison between results indicates that for model of supported buildings the reversed flow zone in the leeward side of buildings is removed which cause reduction of drag force on building. Also, supports cause increase in reattachment length over the upstream building.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید رضا حقیقی فرد |
گروه مهندسی مکانیک واحد شیراز دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
محمد مهدی توکل |
گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ایران
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_1202_ad4a925e4f3cf06fe60d6782290f674b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-1828313.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات