این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۵۱، شماره ۲، صفحات ۳۶۵-۳۸۰

عنوان فارسی بررسی عملکرد فن‌های کندانسور سیستم سرمایشی در سرعت‌های مختلف قطار شهری
چکیده فارسی مقاله در مطالعه حاضر رفتار سیال به منظور ارزیابی اثرات جریان مخالف ناشی از حرکت قطار بر عملکرد فن‌های کندانسور سیستم سرمایش مورد بررسی قرار می گیرد. در سرعت‌های مختلف قطار، پروفیل سرعت جریان خروجی از فن و هم چنین تغییرات دمایی در محدوده فن مورد بررسی قرار گرفتند. در تحلیل عددی، معادلات ناویر استوکس و انرژی برای جریان درهم و تراکم‌ناپذیر و مدل توربولانسی k-ε نیز برای مدل‌سازی جریان درهم استفاده شده‌اند. نتایج به صورت تغییرات دما در محدوده فن، سرعت جریان فن و طول موثر که به عنوان معیاری برای میزان هدایت جریان خروجی از فن در خلاف جهت حرکت قطار می‌باشد در سرعت‌های مختلف قطار شهری گزارش شده‌اند. در سرعت-های بالای قطار، سرعت منفی در فن و افزایش طول موثر مشاهده شده‌اند. در حداکثر سرعت قطار، طول موثر بدون بعد در ارتفاع 10 و 20 سانتی متری به مقدار 528/0 و 952/0 می‌رسد. در انتها نیز پارامتری که بیانگر نسبت نرخ حرارتی به نرخ حرارتی ماکزیمم می‌باشد در ارتفاع 10 سانتی متری تعریف می‌شود که مقدار آن در حداکثر سرعت قطار 88.5 درصد می‌باشد که دلیل کاهش این پارامتر غالب شدن جریان مخالف بر جریان فن بوده‌است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جریان مخالف، فن، تغییرات سرعت و دما، کندانسور قطار شهری،

عنوان انگلیسی Investigation of the Cooling System Condenser Fans Performance at Different Speeds of Subway Train
چکیده انگلیسی مقاله In the present work to evaluate the cross wind flow effects due to the subway train motion on efficiency of condenser fans in air conditioning system, the behavior of fluid have been studied. Velocity profiles in output fan, temperature variations at near fan were studied at different velocity of train. In numerical analysis, for the turbulent and incompressible flow, Navier-Stokes and energy equations and k-ε turbulence model has been used for modeling of turbulent flow. Variations of temperature and velocity of outflow of the fan at horizontal and vertical directions, the effective length as outflow guidance of the fan in opposite direction of train and thermal capacity as ratio of heat transfer rate to maximum heat transfer rate at difference velocity of train have been reported. At high velocity of train, negative flow on fan, increasing effective length and reducing thermal capacity have been observed. Dimensionless effective length in high velocity of train at height of 10 and 20 cm were obtained 0.528 and 0.951 respectively and thermal capacity was obtained 5.88 percent due to prevailing cross wind flow over outflow of fan.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا ناطری بوری آبادی |
کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران

نیکی رضازاده |
استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران

مهدی دیمی دشت بیاض |
مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری


نشانی اینترنتی https://mej.aut.ac.ir/article_2677_a3eeed80b44c411171df2c5dcadc25f0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-1828320.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات