این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
رویش روانشناسی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۳-۱۸

عنوان فارسی معرفی یک ابزار؛ نسخه‌ی سوم آزمون‌های پیشرفت تحصیلی وودکاک- جانسون (WJ III)
چکیده فارسی مقاله نسخه­ی سوم آزمون­های وودکاک- جانسون (WJ III) ابزاری روا و پایا برای ارزیابی توانایی­های شناختی و پیشرفت تحصیلی در کودکان و بزرگسالان می­باشد. این آزمون­ها بر اساس نظریه کتل- هورن- کارول (CHC)، رایج‌ترین مدل نظری هوش، طراحی و ساخته شده­اند. آزمون­های WJ III شامل دو مجموعه­ی متمایز می‌باشد که به طور همزمان هنجار شده­اند: آزمون­های توانایی­های شناختی وودکاک- جانسون (WJ III COG) و آزمون­های پیشرفت تحصیلی وودکاک- جانسون (WJ III ACH). آزمون­های WJ III ACH به ارزیابی مهارت­های تحصیلی از قبیل ریاضیات، زبان شفاهی، زبان نوشتاری، خواندن و دانش تحصیلی می­پردازد. استفاده­ی گسترده از آزمون­های WJ III توسط روانشناسان به دلیل فرآیندهای استانداردسازی و هنجاریابی دقیق آن، جامعیت محتوی و ارایه راهکارهای درمانی مرتبط می­باشد. این گزارش به معرفی آزمون­های WJ III ACH به عنوان مبنایی برای شناسایی حوزه­های تحصیلی، آگاهی از فرآیندهای شناختی درگیر در مهارت­های تحصیلی، یادگیری کاربردهای آن و راهنمایی برای گسترش آزمون­های پیشرفت تحصیلی می‌باشد. نتایج این گزارش می­تواند کاربرد آموزشی و پژوهشی داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Introduce a tool The (WJ III)
چکیده انگلیسی مقاله The Woodcock-Johnson III Tests (WJ III) is a valid and reliable assessment tool of both cognitive abilities and achievement among children and adults. It is based on the most current theoretical model of intelligence, Cattell-Horn-Carroll (CHC) theory. The WJ III consists of two distinct, co-normed batteries: the WJ III Tests of Cognitive Abilities (WJ III COG) and the WJ III Tests of Achievement (WJ III ACH). The WJ III ACH tests assess academic skills such as, mathematics, oral language, written language, reading and academic knowledge. The widespread use of WJ III by psychologists is due to exact standardization and normalization processes, comprehensive content and offering related therapeutic solution. This report introduce WJ III ACH tests as the basis for identifying academic areas, awareness of the cognitive processes involved in academic skills, learning its applications and a guide for developing achievement tests. The results of this report can have educational and research applications
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله یوسف خدابنده لو | yoosef khodabandeloo
تهران

فاطمه غلامعلی نژاد | fatemeh gholam ali nejad
تهران

نظام الدین رستم کلایی | nezameddin rostamkolaei


رضا رستمی | reza rostami
tehran
تهران


نشانی اینترنتی http://www.frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-25-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پژوهشی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات