این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
رویش روانشناسی
، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۳-۱۸
عنوان فارسی
معرفی یک ابزار؛ نسخهی سوم آزمونهای پیشرفت تحصیلی وودکاک- جانسون (WJ III)
چکیده فارسی مقاله
نسخهی سوم آزمونهای وودکاک- جانسون (WJ III) ابزاری روا و پایا برای ارزیابی تواناییهای شناختی و پیشرفت تحصیلی در کودکان و بزرگسالان میباشد. این آزمونها بر اساس نظریه کتل- هورن- کارول (CHC)، رایجترین مدل نظری هوش، طراحی و ساخته شدهاند. آزمونهای WJ III شامل دو مجموعهی متمایز میباشد که به طور همزمان هنجار شدهاند: آزمونهای تواناییهای شناختی وودکاک- جانسون (WJ III COG) و آزمونهای پیشرفت تحصیلی وودکاک- جانسون (WJ III ACH). آزمونهای WJ III ACH به ارزیابی مهارتهای تحصیلی از قبیل ریاضیات، زبان شفاهی، زبان نوشتاری، خواندن و دانش تحصیلی میپردازد. استفادهی گسترده از آزمونهای WJ III توسط روانشناسان به دلیل فرآیندهای استانداردسازی و هنجاریابی دقیق آن، جامعیت محتوی و ارایه راهکارهای درمانی مرتبط میباشد. این گزارش به معرفی آزمونهای WJ III ACH به عنوان مبنایی برای شناسایی حوزههای تحصیلی، آگاهی از فرآیندهای شناختی درگیر در مهارتهای تحصیلی، یادگیری کاربردهای آن و راهنمایی برای گسترش آزمونهای پیشرفت تحصیلی میباشد. نتایج این گزارش میتواند کاربرد آموزشی و پژوهشی داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Introduce a tool The (WJ III)
چکیده انگلیسی مقاله
The Woodcock-Johnson III Tests (WJ III) is a valid and reliable assessment tool of both cognitive abilities and achievement among children and adults. It is based on the most current theoretical model of intelligence, Cattell-Horn-Carroll (CHC) theory. The WJ III consists of two distinct, co-normed batteries: the WJ III Tests of Cognitive Abilities (WJ III COG) and the WJ III Tests of Achievement (WJ III ACH). The WJ III ACH tests assess academic skills such as, mathematics, oral language, written language, reading and academic knowledge. The widespread use of WJ III by psychologists is due to exact standardization and normalization processes, comprehensive content and offering related therapeutic solution. This report introduce WJ III ACH tests as the basis for identifying academic areas, awareness of the cognitive processes involved in academic skills, learning its applications and a guide for developing achievement tests. The results of this report can have educational and research applications
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یوسف خدابنده لو | yoosef khodabandeloo
تهران
فاطمه غلامعلی نژاد | fatemeh gholam ali nejad
تهران
نظام الدین رستم کلایی | nezameddin rostamkolaei
رضا رستمی | reza rostami
tehran
تهران
نشانی اینترنتی
http://www.frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-25-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهشی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات